Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

NBTC en Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bekrachtigen samenwerking

NBTC en Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bekrachtigen samenwerking
Herre Dijkema (Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen) en Jos Vranken (NBTC)

NBTC Holland Marketing en Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen gaan samen optrekken om herhaalbezoek uit Duitsland en België naar de regio te stimuleren. Daartoe hebben ze vrijdag een driejarige strategische samenwerking getekend.


"De toeristische groei brengt kansen en uitdagingen mee voor de regio Veluwe, Arnhem en Nijmegen. Met elkaar gaan we daarom de komende jaren aan de slag om de regio verder te ontwikkelen met de ambitie dat iedereen in de regio meeprofiteert van de toeristische groei. De samenwerking is een goede stap richting de toekomst en sluit aan op Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.

Gezamenlijke thema’s met oog op Perspectief 2030

  

Centraal in de samenwerking tussen de twee partijen staat het stimuleren van de zogeheten herhaalbezoekers in de regio Veluwe, Arnhem en Nijmegen. "Jaarlijks reizen miljoenen bezoekers naar onze streek. Een steeds groter deel hiervan is afkomstig uit de ons omringende landen. De verwachting is dat het bezoek uit deze landen de komende jaren verder toeneemt. Duitsers en Belgen staan erom bekend dat ze vaker dan een keer onze regio bezoeken en dus kunnen we profiteren van deze groei,” vertelt Herre Dijkema, algemeen directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat we blijven investeren en ontwikkelen in aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Onze strategische samenwerking met NBTC kan daar een goede en belangrijke bijdrage aan leveren.”


Invulling geven aan China Lab

  

"Naast de focus op herhaalbezoekers gaan we met elkaar ook verdere regionale invulling geven aan China Lab: het samenwerkingsverband van NBTC en verschillende Nederlandse bedrijven om beter en sneller in te spelen op de (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt,” vertelt Jos Vranken. "Wij zijn trots op de relatie met Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegem en kijken uit naar alle toekomstige gezamenlijke activiteiten!

 
Trefwoorden: toerisme, marketing, Gelderland, samenwerking

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.