Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Circa 20 internationale influencers bezoeken Nationale parken Nederland

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne Holland National Parks: drie natuurgebieden met internationale potentie worden in het buitenland onder de aandacht gebracht. Doel is de toerist die op zoek is naar bijzondere natuurbelevenissen te inspireren en uiteindelijk te verleiden tot een bezoek aan een van de gebieden: Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen.

De campagne start met een bezoek op 15, 16 en 17 mei van circa twintig influencers aan de drie genoemde gebieden. De site www.hollandnationalpark.com ondersteunt alle marketingactiviteiten de komende jaren.


Land van contrasten

In de genoemde parken ervaren de influencers zelf hoe uniek het verhaal van Nederlandse natuur is. Janneke van Montfort, manager Nationale Parken Bureau: ‘Op maar weinig plekken in de wereld is de natuur op korte afstand zo divers. Nergens is de interactie tussen water en land en tussen natuur en mens zo duidelijk aanwezig en inventief aangepakt als hier.’ De influencers bezoeken o.a het net geopende vogelobservarium Tij met een panoramisch uitzicht op het Haringvliet, ervaren hoe de duinen en stad in elkaar overgaan nabij Den Haag en gaan wadlopen.

Bijzondere natuurbelevenissen

In de hele campagne staan bijzondere belevenissen centraal. Het eerste jaar worden Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen onder de aandacht gebracht van Duitsers, Belgen, Italianen, Fransen en Spanjaarden. Janneke: ‘Deze drie gebieden wonnen in 2016 de prijs van Mooiste natuurgebied van Nederland en daarmee ook de deelname aan deze campagne. Vanaf volgend jaar kunnen ook andere Nationale Parken deelnemen aan de campagne.’

Nationale Parken stimuleren spreiding

Jos Vranken, NBTC: ‘De campagne Holland National Parks past bij de opgave om de gewenste bezoekers beter te spreiden over ons land. Het onder de aandacht brengen van minder bekende toeristische plekken kan bijdragen aan de ontwikkeling en vitaliteit van regio’s die dat nodig hebben. Daarnaast verwachten we dat de campagne eraan bijdraagt dat Nederlanders zich meer bewust worden van de bijzondere natuur die ons land heeft.’ 

Samenwerking

De uitvoering van de campagne Holland National Parks valt onder verantwoordelijkheid van het  Nationale Parken Bureau, dat nationale parken die een officiële status of een hogere kwaliteitsstandaard ambiëren, inspireert en helpt. Het bureau krijgt daarbij ondersteuning van NBTC Holland Marketing, dat verantwoordelijk is voor de positionering, ontwikkeling en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. NBTC coördineert de campagne en begeleidt parken bij het formuleren en activeren van hun merk, ontwikkelen van belevenissen en invullen van marketingvraagstukken.

Link: https://www.nationaleparkenbureau.nl/default.aspx
Trefwoorden: Influencers, natuurbeleving, campagne, nationale parken

CELTH



||| Nieuws |||

25/04/25
Provincie Groningen investeert in vrijetijdsaanbod Ommeland
Groningen wil deze zomer bruisen en de provincie trekt de portemonnee. Met een nieuwe subsidieregeling wil de provincie ondernemers en organisaties stimuleren om het vrijetijdsaanbod in het Ommeland te versterken en onder de aandacht te brengen.
25/04/25
Nieuwe Weerbaarheidsscan Overijssel helpt vakantieparken in strijd tegen ondermijning
Vakantieparkeigenaren in Overijssel kunnen vanaf heden gebruikmaken van een nieuwe Weerbaarheidsscan om zich beter te wapenen tegen ondermijnende criminaliteit. De scan is ontworpen om eigenaren van vakantieparken inzicht te geven in hun kwetsbaarheden en hen te helpen signalen van criminele inmenging te herkennen en hierop te anticiperen.
25/04/25
Recreatief fietsroutenetwerk Utrecht vernieuwd en uitgebreid
De provincie Utrecht heeft in samenwerking met het Routebureau Utrecht en alle 26 Utrechtse gemeenten, grondeigenaren, terreinbeheerders en fietsorganisaties, het complete recreatieve fietsroutenetwerk vernieuwd en uitgebreid naar ruim 1.850 kilometer.
25/04/25
Exclusief voor leden
Hoger rendement voor vakantiehuizen met wellness en thuiswerkmogelijkheden,
Vakantiehuizen die beschikken over wellnessfaciliteiten zoals een sauna of jacuzzi genereerden in 2024 een aanzienlijk hoger rendement dan vergelijkbare woningen zonder deze extra’s. Andere trends die de verhuurbaarheid beïnvloeden zijn thuiswerkmogelijkheden, laadpalen, privacy, gezinsvriendelijke voorzieningen en niet onbelangrijk een instagramwaardig interieur.
25/04/25
Dormio Group sluit zich aan bij HISWA-RECRON
Dormio Group is lid geworden van brancheorganisatie HISWA-RECRON. Deze stap onderstreept de ambitie van Dormio Group om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector.
25/04/25
Heerlijke Huisjes koppelt met reserveringssystemen
Vakantiehuisaanbieder Heerlijke Huisjes en Channel Manager Qenner hebben de handen ineengeslagen. Deze nieuwe samenwerking maakt het mogelijk voor vakantieparken die reserveringssystemen zoals Bookzo, Tommy en Recranet gebruiken, om eenvoudig een koppeling te maken met het platform van Heerlijke Huisjes.
25/04/25
Vanaf 2027 minimumjeugdloon omhoog
Minister Van Hijum (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) verhoogt per 1 januari 2027 het minimumjeugdloon. Dat is door het kabinet afgesproken in de Voorjaarsnota.
24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...