Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Meer kinderen naar de Keukenhof

Meer kinderen naar de Keukenhof

Keukenhof heeft met 1,5 miljoen bezoekers een succesvol seizoen achter de rug. Ook de waardering was met een 9,0 weer erg hoog. Opvallend is dat meer kinderen de Keukenhof hebben bezocht en het teruggevallen bezoek van Chinese toeristen.


De Keukenhof trok in 2019 in acht weken tijd 1,5 miljoen bezoekers, weer meer dan in 2018 toen de bloemententoonstelling 1,4 miljoen bezoekers trok. Ze waardeerden de bloemententoonstelling met een 9,0, even hoog als vorig jaar. 

Minder Chinese bezoekers

  

De bezoekers komen uit 100 verschillende landen. De meeste bezoekers komen uit Nederland (20%), gevolgd door Duitsland, Amerika, Frankrijk, Groot-Brittanniƫ en China. Het aantal bezoekers uit China is iets gedaald. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag is vergelijkbaar met afgelopen jaar. Het bezoek van kinderen aan Keukenhof is toegenomen.

Hele drukke dagen

  

Net als voorgaande jaren waren er vier dagen met meer dan 45.000 bezoekers. Op het park verliep de ontvangst van bezoekers gestructureerd en soepel. In de regio was wel sprake van grote drukte. Met betrokken overheden wordt in de komende periode aan verbeteringen gewerkt.

300 duizend passagiers in Keukenhof Express

  

Positief is dat steeds meer bezoekers het openbaar vervoer kiezen om naar Keukenhof te komen. Meer dan 300.000 Keukenhofbezoekers maakten dit jaar gebruik van de Keukenhof Express. Naast Schiphol en Leiden zijn de locaties Amsterdam RAI en Hoofddorp aan deze directe busverbinding toegevoegd.

 
 
Trefwoorden: evenementen, attracties, zuid-holland

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiƫle injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...