Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
Foto: AVROTROS

NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. Bezoekers van Holland.com worden vanaf vandaag welkom geheten in het gastland van Eurovisie Songfestival 2020. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.


"Voor ons land een unieke kans om het Songfestival in te zetten voor de wereldwijde promotie van de minder bekende plekken van ons land,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

Minder voor de hand liggende steden en regio's in de etalage

  

Songfestival draagt bij aan promotie Nederland kan komend jaar tienduizenden Songfestival bezoekers verwachten. Dit is een unieke kans voor Nederland om minder voor de hand liggende steden en regio's onder de aandacht te brengen. "In gastlanden die ons voor waren is gebleken dat het Songfestival een enorm effect op het bezoek en imago van een land heeft. Aangezien de meeste Songfestivalfans al bekend zijn met onze hoofdstad, is dit een uitgelezen kans voor steden als Arnhem, Rotterdam of Zwolle om hun stad te profileren. Op die manier laat Nederland wereldwijd zien dat we meer te bieden hebben dan de traditionele iconen en plekken. We hopen op die manier bezoekers en kijkers te inspireren en informeren over ons mooie land," vertelt Jos Vranken.

 
 
Link: https://www.holland.com/global/tourism.htm
Trefwoorden: evenementen, promotie, hollandpromotie, beleid, toerisme, inkomend toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.