Geplaatst op: 28-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Masterskip vaart naar Suriname, Cuba en Jamaica

Masterskip vaart naar Suriname, Cuba en Jamaica
Foto: Masterskip

De Friese zeilende onderwijsaanbieder Masterskip voegt voor het schooljaar 2019-2020 de bestemmingen Cuba, Jamaica en Paramaribo toe aan haar programma. Het is de eerste keer dat Masterskip zo dicht naar de evenaar zeilt, de Surinamerivier opvaart en Paramaribo aandoet.

Cuba en Jamaica stonden al eerder op het onderwijsschema en zijn nu definitief toegevoegd voor schooljaar 2019-2020.


Nynke Verduyn van Masterskip: "Het is ons doel om sterk inhoudelijke reizen samen te stellen waar onze leerlingen veel van leren. De reis die Suriname aandoet heeft als accent ‘geschiedenis’. Dat past natuurlijk perfect bij deze bestemming. De reis naar Cuba en Jamaica heeft ‘natuur’ als accent. De vulkanische eilanden, de regenwouden, de rijke natuur van Cuba en Jamaica zijn geweldig om onze avontuurlijk-leren-lessen aan te bieden. De koppeling van theorie en praktijk werkt katalyserend voor onze leerlingen.”


Masterskip is een avontuurlijk-leren-programma. Het is ook het enige buitenschoolse programma waarvan de onderwijsinspectie toestaat dat scholen ervoor kiezen hun leerlingen mee te laten gaan. Alle reizen van Masterskip hebben de 4 bètavakken als basis. Er zijn vier eerstegraadsdocenten aan boord die deze vakken aanbieden. Voor de themareizen in de Caraïben gaan ook docenten geschiedenis, economie en aardrijkskunde mee.

Trefwoorden: reizen, leren, onderwijs

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...