Geplaatst op: 28-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center

Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center
Foto: Easyfairs

Beursorganisator Easyfairs lanceert in samenwerking met bureau Kwan Leisure een nieuw initiatief op Recreatie Vakbeurs 2019: het Entertainment Experience Center. Voor dit concept wordt in hal 7 een gethematiseerd entertainment centrum opgebouwd waar exposanten hun innovaties en nieuwste attracties kunnen demonstreren aan duizenden professionals uit de recreatiesector.

"Niet door middel van een presentatie in een stand, maar de attracties maken onderdeel uit van dit entertainment centrum. Zo kunnen de nieuwste games en attracties hier daadwerkelijk worden beleefd”, zegt Sanne Kanter namens Recreatie Vakbeurs.


Potentiële klanten zijn altijd benieuwd naar hoe een bepaalde attractie er uit ziet en hoe de beleving voelt. Vaak kan dit niet op de beursvloer zelf en moeten klanten een beslissing maken op basis van een foto, video of een afspraak na afloop van de beurs. Door dit jaar een Entertainment Experience Center te faciliteren, geven Kwan Leisure en Easyfairs exposanten de mogelijkheid om de klant direct te binden en te overtuigen van hun product(en). 


Eerder dit jaar maakte organisator Easyfairs al bekend dat de beursvloer en openingstijden voor komende editie zijn gewijzigd. Zo is het segment ‘Outdoor Living’ aan het beursconcept toegevoegd en maakt Happy Camping plaats voor een ‘stijlstudio’. Het thema ‘Food & Beverage’ krijgt voor het eerst een volledige beurshal tot zijn beschikking en op verzoek vanuit de sector zijn de openingstijden aangepast, waardoor de beurs nu gedurende de dag geopend is.


De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 in Evenementenhal Hardenberg. De nieuwe openingstijden zijn van 10.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.

Trefwoorden: beurs, recreatie, leisure

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.