Geplaatst op: 04-06-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Attractions & Theme Parks Management viert vijfjarig bestaan met symposium

Attractions & Theme Parks Management viert vijfjarig bestaan met symposium

De Breda University of Applied Sciences viert het vijfjarig bestaan van de eerste internationale opleidingsvariant Attractions & Theme Parks Management (ATPM), met een symposium over ontwikkelingen in de attractiebranche op woensdag 26 juni.


De titel van het symposium is ‘To Infinity & Beyond’ en geeft het ambitieniveau van de ATPM-opleidingsvariant weer. Coördinator Bart Stadhouders hierover: "Inmiddels hebben we een goede naam in de markt van attractieparken. We werken intensief samen met grote merken. Ieder project is een real life case die we samen met een park of attractie ontwikkelen. Bovendien zijn onze alumni in de brede sector aan de slag, zowel nationaal als internationaal. We zien een gezonde toekomst voor onze opleidingsvariant en de afgestudeerden.” De ambitie voor de komende 5 jaar is om het programma door te ontwikkelen en samen met de partners te zorgen voor een goede doorstroom voor studenten naar het werkveld.

Unieke opleiding tot manager van attractieparken

  

In de ATPM opleidingsvariant worden studenten opgeleid voor managementfuncties in de internationale dagattractiemarkt. Deze Engelstalige opleidingsvariant is uniek in Europa en speciaal ontwikkeld naar aanleiding van de groeiende vraag vanuit de wereldwijde attractiebranche naar hoogopgeleide en commerciële managers. Van deze toekomstige managers wordt verwacht dat zij op zowel strategisch als operationeel niveau betekenisvolle belevingen kunnen creëren en exploiteren. BUas werkt binnen deze opleidingsvariant samen met IAAPA, de wereldwijde branchevereniging van attracties, IAAPA Foundation en met een aantal aansprekende marktpartijen zoals de Efteling, Europa-park en Walt Disney World Resort Orlando.

Groeiende markt heeft specifieke behoefte

  

"De internationale markt van dagattracties groeit enorm. De afgelopen jaren was er een gemiddelde groei van tussen de vier en vijf procent per jaar,” aldus Goof Lukken, één van de docenten die betrokken is bij de ontwikkeling van de nieuwe opleiding. "Veel van deze attracties en dierentuinen zijn inmiddels bezig met verblijfsrecreatie of andere vormen van vrijetijdsbelevingen. Het worden steeds vaker meerdaagse resortbestemmingen. Het is een serieuze business geworden, die ook steeds vaker om specialistische managers met een brede scope vraagt. Deze nieuwe managers moeten in staat zijn een betekenisvolle beleving te kunnen creëren en exploiteren. Ook aspecten als hospitality, storytelling, ethiek en productiviteit worden steeds belangrijker”.


Bezoek aan het symposium is gratis. Bezoekers moeten zich wel registreren. Mensen die meer informatie willen kunnen een email sturen aan atpm@buas.nl. Meer informatie en het programma op: www.buas.nl

 
Trefwoorden: attractieparken

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
26/02/25
Exclusief voor leden
Booking zet in op AI en Connected Trips
Booking Holdings heeft een sterk 2024 achter de rug en wist zowel boekingen als omzet en winst flink te verbeteren ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijf ziet voor 2025 wereldwijd een grote belangstelling voor reizen en zet zelf fors in op AI-agents en zogenaamde Connected Trips.
26/02/25
Exclusief voor leden
Nationale Campermarkt opent inschrijvingen
Vanaf vandaag kunnen particulieren een camper verkoopplaats reserveren voor de tweede editie van de Nationale Campermarkt, die plaatsvindt op zaterdag 5 april 2025 bij FlevoNice in Biddinghuizen.
25/02/25
Exclusief voor leden
TUI biedt vrijetijdsactiviteiten voor locals aan
TUI heeft een nieuw initiatief gelanceerd dat zich richt op lokale ervaringen: ‘Experiences for Locals’. Dit programma biedt unieke activiteiten en uitstapjes aan mensen in hun eigen omgeving, zonder dat ze daarvoor hoeven te reizen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.