Geplaatst op: 12-06-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Met de veeleisende bezoekers van tegenwoordig zijn diversificatie en onderscheiding belangrijke thema’s in de recreatiesector. Watergames & More ziet dat sport- en recreatiebedrijven zoals zwembaden en campings, evenals eigenaren van openbare ruimten, steeds vaker kiezen voor waterspel om voortdurend aantrekkelijk en relevant te blijven voor hun bezoekers en proactief, jaarrond, bezoekersaantallen te beïnvloeden.


Ook bij Vakantiepark de Krim op Texel hebben vier Watergames & More waterglijbanen, een indoor Spray Park (interactieve waterspeelplaats) en een peuterbassin gezorgd voor veel (terugkerende) bezoekers. Bovendien wordt nu een nóg bredere groep bezoekers aangesproken, van jong tot oud, omdat elke waterattractie een andere beleving biedt. Zo zijn er een familieglijbaan, een wildwaterbaan, een snelle bodyslide met tijdsregistratie en een bandenglijbaan met een cone. In diverse glijbanen zijn multimedia-effecten toegevoegd, zoals gethematiseerde muziek, verlichting en interactieve aanraakpunten waarmee punten verdiend kunnen worden voor de competitieve bezoekers. Een fotoshoot tijdens de glijbaanrit zorgt voor een unieke herinnering voor de bezoekers en werkt voor De Krim als marketingmiddel; bezoekers delen de foto met het logo erop op social media.

Zwembad van het jaar

  

Het nautisch gethematiseerde Spray Park van de Krim biedt zowel waterspuiters en waterstort-toestellen voor oudere kinderen als lagere, rustigere waterspeeltoestellen voor jongere kinderen. Het water uit de sproeiers komt op een vlakke vloer terecht en wordt direct afgevoerd, waardoor het een bijzonder veilige speelomgeving biedt.In de zomer van 2017 is het nieuwe zwembad van het vakantiepark geopend. Het publiek reageert sindsdien buitengewoon enthousiast op de spectaculaire attracties, net als professionals in de branche. Inmiddels is het zwembad drukbezocht en in zowel 2017 als 2018 is het veelbekroonde tropisch zwembad zelfs uitgeroepen tot ‘Zwembad van het jaar’. 



Toepassingen bij andere recreatieondernemingen

  

De Krim is een mooi voorbeeld van hoe de attractiewaarde en het concurrentievoordeel verhoogd kunnen worden met waterattracties. Het blijkt een effectieve manier voor recreatieondernemers om grip te krijgen en te houden op (herhaal)bezoeken en daarmee op de commerciële doelen.Afhankelijk van wat het beste bij de recreatieonderneming en diens bezoekers past, worden de attracties op maat samengesteld en gethematiseerd door Watergames & More. Aandacht en service staan daarbij hoog in het vaandel bij dit familiebedrijf. De opdrachtgever wordt gedurende het hele proces volledig ontzorgd. Met de juiste vertaling van de individuele wensen in het ontwerp, hoogwaardige producten en vakkundige mensen, wordt elke uitbreiding, vervanging of nieuwe aanschaf gegarandeerd een succesvolle attractie. Neem voor meer informatie en/of advies contact op met Watergames & More.



 
Link: https://www.watergamesandmore.com
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, zwembaden, sprayparken

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...