Geplaatst op: 12-06-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Met de veeleisende bezoekers van tegenwoordig zijn diversificatie en onderscheiding belangrijke thema’s in de recreatiesector. Watergames & More ziet dat sport- en recreatiebedrijven zoals zwembaden en campings, evenals eigenaren van openbare ruimten, steeds vaker kiezen voor waterspel om voortdurend aantrekkelijk en relevant te blijven voor hun bezoekers en proactief, jaarrond, bezoekersaantallen te beïnvloeden.


Ook bij Vakantiepark de Krim op Texel hebben vier Watergames & More waterglijbanen, een indoor Spray Park (interactieve waterspeelplaats) en een peuterbassin gezorgd voor veel (terugkerende) bezoekers. Bovendien wordt nu een nóg bredere groep bezoekers aangesproken, van jong tot oud, omdat elke waterattractie een andere beleving biedt. Zo zijn er een familieglijbaan, een wildwaterbaan, een snelle bodyslide met tijdsregistratie en een bandenglijbaan met een cone. In diverse glijbanen zijn multimedia-effecten toegevoegd, zoals gethematiseerde muziek, verlichting en interactieve aanraakpunten waarmee punten verdiend kunnen worden voor de competitieve bezoekers. Een fotoshoot tijdens de glijbaanrit zorgt voor een unieke herinnering voor de bezoekers en werkt voor De Krim als marketingmiddel; bezoekers delen de foto met het logo erop op social media.

Zwembad van het jaar

  

Het nautisch gethematiseerde Spray Park van de Krim biedt zowel waterspuiters en waterstort-toestellen voor oudere kinderen als lagere, rustigere waterspeeltoestellen voor jongere kinderen. Het water uit de sproeiers komt op een vlakke vloer terecht en wordt direct afgevoerd, waardoor het een bijzonder veilige speelomgeving biedt.In de zomer van 2017 is het nieuwe zwembad van het vakantiepark geopend. Het publiek reageert sindsdien buitengewoon enthousiast op de spectaculaire attracties, net als professionals in de branche. Inmiddels is het zwembad drukbezocht en in zowel 2017 als 2018 is het veelbekroonde tropisch zwembad zelfs uitgeroepen tot ‘Zwembad van het jaar’. 



Toepassingen bij andere recreatieondernemingen

  

De Krim is een mooi voorbeeld van hoe de attractiewaarde en het concurrentievoordeel verhoogd kunnen worden met waterattracties. Het blijkt een effectieve manier voor recreatieondernemers om grip te krijgen en te houden op (herhaal)bezoeken en daarmee op de commerciële doelen.Afhankelijk van wat het beste bij de recreatieonderneming en diens bezoekers past, worden de attracties op maat samengesteld en gethematiseerd door Watergames & More. Aandacht en service staan daarbij hoog in het vaandel bij dit familiebedrijf. De opdrachtgever wordt gedurende het hele proces volledig ontzorgd. Met de juiste vertaling van de individuele wensen in het ontwerp, hoogwaardige producten en vakkundige mensen, wordt elke uitbreiding, vervanging of nieuwe aanschaf gegarandeerd een succesvolle attractie. Neem voor meer informatie en/of advies contact op met Watergames & More.



 
Link: https://www.watergamesandmore.com
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, zwembaden, sprayparken

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.