Geplaatst op: 12-06-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Waterspel & de attractiewaarde van De Krim

Met de veeleisende bezoekers van tegenwoordig zijn diversificatie en onderscheiding belangrijke thema’s in de recreatiesector. Watergames & More ziet dat sport- en recreatiebedrijven zoals zwembaden en campings, evenals eigenaren van openbare ruimten, steeds vaker kiezen voor waterspel om voortdurend aantrekkelijk en relevant te blijven voor hun bezoekers en proactief, jaarrond, bezoekersaantallen te beïnvloeden.


Ook bij Vakantiepark de Krim op Texel hebben vier Watergames & More waterglijbanen, een indoor Spray Park (interactieve waterspeelplaats) en een peuterbassin gezorgd voor veel (terugkerende) bezoekers. Bovendien wordt nu een nóg bredere groep bezoekers aangesproken, van jong tot oud, omdat elke waterattractie een andere beleving biedt. Zo zijn er een familieglijbaan, een wildwaterbaan, een snelle bodyslide met tijdsregistratie en een bandenglijbaan met een cone. In diverse glijbanen zijn multimedia-effecten toegevoegd, zoals gethematiseerde muziek, verlichting en interactieve aanraakpunten waarmee punten verdiend kunnen worden voor de competitieve bezoekers. Een fotoshoot tijdens de glijbaanrit zorgt voor een unieke herinnering voor de bezoekers en werkt voor De Krim als marketingmiddel; bezoekers delen de foto met het logo erop op social media.

Zwembad van het jaar

  

Het nautisch gethematiseerde Spray Park van de Krim biedt zowel waterspuiters en waterstort-toestellen voor oudere kinderen als lagere, rustigere waterspeeltoestellen voor jongere kinderen. Het water uit de sproeiers komt op een vlakke vloer terecht en wordt direct afgevoerd, waardoor het een bijzonder veilige speelomgeving biedt.In de zomer van 2017 is het nieuwe zwembad van het vakantiepark geopend. Het publiek reageert sindsdien buitengewoon enthousiast op de spectaculaire attracties, net als professionals in de branche. Inmiddels is het zwembad drukbezocht en in zowel 2017 als 2018 is het veelbekroonde tropisch zwembad zelfs uitgeroepen tot ‘Zwembad van het jaar’. 



Toepassingen bij andere recreatieondernemingen

  

De Krim is een mooi voorbeeld van hoe de attractiewaarde en het concurrentievoordeel verhoogd kunnen worden met waterattracties. Het blijkt een effectieve manier voor recreatieondernemers om grip te krijgen en te houden op (herhaal)bezoeken en daarmee op de commerciële doelen.Afhankelijk van wat het beste bij de recreatieonderneming en diens bezoekers past, worden de attracties op maat samengesteld en gethematiseerd door Watergames & More. Aandacht en service staan daarbij hoog in het vaandel bij dit familiebedrijf. De opdrachtgever wordt gedurende het hele proces volledig ontzorgd. Met de juiste vertaling van de individuele wensen in het ontwerp, hoogwaardige producten en vakkundige mensen, wordt elke uitbreiding, vervanging of nieuwe aanschaf gegarandeerd een succesvolle attractie. Neem voor meer informatie en/of advies contact op met Watergames & More.



 
Link: https://www.watergamesandmore.com
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, zwembaden, sprayparken

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.