Geplaatst op: 16-06-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Flevoland anderhalf uur centraal in Duits reisprogramma

Flevoland anderhalf uur centraal in Duits reisprogramma

Zondagavond 16 juni om 20.15 uur zendt de Duitse tv-zender WDR het reisprogramma ‘Wunderschön’ uit waarin Flevoland centraal staat. ‘Wunderschön’ is het best bekeken reisprogramma op de Duitse televisie.  


De titel van de uitzending is "Wunderschön - Die jüngsten Polder der Niederlande: Wasserwelt Flevoland”. Regisseur Sabine Fricke heeft in samenwerking met Visit Flevoland en haar partners diverse Flevolandse locaties bezocht om te filmen. Zoals de haven op Urk, architectuur in Almere, Land-Art, het werelderfgoed Schokland en de Marker Wadden.  

Flevoland anderhalf uur in the picture

  

De uitzending duurt anderhalf uur en wordt zondagavond om 20.15 uur uitgezonden op de publieke omroep WDR. Na de tv-uitzending is het programma nog een jaar lang terug te kijken via de website www.wunderschoen.wdr.de.

 

Hoe komt de WDR in Flevoland terecht?

  

Visit Flevoland zorgt altijd dat haar persinformatie bij het NBTC kantoor in Duitsland terecht komt. Naar aanleiding daarvan heeft de Duitse publieke omroep WDR contact opgenomen met NBTC in Duitsland. NBTC heeft de omroep verwezen naar Visit Flevoland. Visit Flevoland heeft de omroep in contact gebracht met ondernemers en lokale gidsen die in de uitzending centraal staan. Omdat WDR een publieke omroep is die zo objectief mogelijke programma’s wil maken, heeft Flevoland financieel niets aan de uitzending bijgedragen.

 
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, Duitsland, Flevoland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.