Geplaatst op: 28-06-2019
Auteur: Marc Gerlings

Ander merk voor SnowWorld

Voorbeeld branding in leisure

Ander merk voor SnowWorld

De groei van SnowWorld vroeg om een rebranding. Bureau Springbok mocht het merk opnieuw tekenen en de rebranding een start geven.


SnowWorld, de beursgenoteerde Nederlandse exploitant van indoorskihallen, is bij ons vooral bekend van de bedrijven in Zoetermeer en Landgraaf. Maar het bedrijf is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod.




Breder in sectoren leisure én toerisme

Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste brandingpartner te vinden werd een competitie uitgeschreven.


Merk: stap in een andere wereld

Springbok won die brandingpitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. "We zagen SnowWorld als een luchthaven”, vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok." Je stapt door het hoofdgebouw en hop; je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat.”



Merk dat zich aanpast aan de experience

"Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport”, vervolgt Alexander Cha’ban. "Ook de andere aspecten van de experience – de bars, de restaurants, de overnachtingen… zijn in dezelfde lijn. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”


Hubrechtsen: "naar 2.0”

Wim Hubrechtsen, de CEO van SnowWorld: "Met de nieuwe investeringen willen we wintersport voor iedereen toegankelijk maken en de gastbeleving naar een nog hoger niveau te tillen: SnowWorld 2.0 zeg maar. Springbok heeft die briefing goed begrepen en naar een eigentijdse-, toekomstgerichte beeldtaal vertaald.”


Alexander Cha’ban geeft nog eens aan wat SnowWorld zo uniek maakt: "Bij SnowWorld dompel je jezelf echt onder in een andere wereld. Je wordt uitgedaagd om een andere kant van jezelf te leren kennen. Bange mensen gaan bijvoorbeeld klimmen en beseffen dat ze meer durven dan dat ze dachten. Dat is een veel persoonlijkere ervaring, een groei-ervaring. Dat is het grote verschil tussen een SnowWorld en een Efteling- of een Disney themapark.”




Alle locaties voor de winter 2019 omgebouwd

De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. De nieuwe huisstijl is af en het nieuwe logo is op 24 juni officieel voorgesteld. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe look.

SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook in de arm genomen als communicatiepartner. Op de lanceringsdag van de nieuwe branding startte een abricampagne in Zuid-Limburg (NL) voor Adventure Valley, het het grootste klimpark van Europa in Landgraaf, dat ook deel uitmaakt van de groep.

Trefwoorden: merk, ski, skihal, hotel, klimpark, adventure

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...