Geplaatst op: 11-07-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Hoe duur zijn boodschappen in de meest populaire vakantielanden?

Hoe duur zijn boodschappen in de meest populaire vakantielanden?
Bron: Pixabay

Dat Nederland vanwege de sterke concurrentie een voordelig boodschappenland is, is algemeen bekend. Maar hoe zit het met de prijzen in de voor Nederlanders populairste vakantielanden? CBS zocht het uit en dook in de nieuwste Eurostatcijfers.


Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italiƫ en Oostenrijk zijn in de zomer de door Nederlanders meestbezochte vakantielanden. In vier van de vijf landen zijn de voedselprijzen hoger dan in Nederland. In de top vijf van zomervakantiebestemmingen van Nederlanders is alleen in Spanje voeding goedkoper (4 procent) dan het Europees gemiddelde. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. In Frankrijk liggen de voedselprijzen ruim 16 procent hoger dan gemiddeld in de EU. In Oostenrijk, het vijfde vakantieland op deze lijst, liggen de prijzen voor voeding bijna 27 procent boven het gemiddelde van de EU.




In Frankrijk zijn behalve voeding ook hotels en restaurants hoger geprijsd dan gemiddeld in de Europese Unie. De prijzen voor hotels en restaurants liggen er 18 procent hoger. In Spanje zijn hotels en restaurants het goedkoopst.



 
Link: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/28/vakantieboodschappen-in-spanje-relatief-goedkoop
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, prijzen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiƫle injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...