Geplaatst op: 19-07-2019

NRIT Nieuwsupdate 19 juli 2019

NRIT Nieuwsupdate 19 juli 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Vakanties op nummer 1 voor Gen Z: Hoe kiezen jongeren in de Gen Z (16-24 jaar) hun vakantie? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes niet enkel gebaseerd zijn op wat ze op sociale media voorbij zien komen. Ook bestemmingen in films en op tv beïnvloeden hun v...

  • Nieuwe fietskaarten van Brabant bieden 5.000 kilometer fietsplezier: Vijfduizend kilometer aan prachtige fietsroutes in Brabant, overzichtelijk weergegeven door middel van knooppunten. Routebureau Brabant, de beheerder van het Brabantse knooppuntennetwerk, brengt vier nieuwe fietskaarten uit. Deze geven een gedetailleerd beeld van het fietsnetwerk met wijzigingen van...

  • Centrum voor Groepsaccommodaties overgenomen door Otium Leisure: Per 18 juli 2019 is het Centrum voor Groepsaccommodaties (CVG), de organisatie achter Groepen.nl, overgenomen door Otium Leisure. Rob en Josien Ansen nemen na 27,5 jaar afscheid als directie van de organisatie. De operationele leiding wordt overgenomen door Eugene Westerink. De overname van het bedr...

  • De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk: Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken met grote cultuurhistorische waarden worden op een verrassende manier uitgelicht in deze app van De Groene Koepel. Extra speciaal zijn interactieve augmented reality animaties, ontworpen door een kun...

  • Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?: De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid. Huishoudens consumeren voor 14,1 miljard euro aan cultuur- en mediaproducten. Dit blijkt uit de eerste satellietrekening cultuur en ...

  • Jongeren minder, ouderen juist gelukkiger: Jongeren zijn tussen 1997 en 2018 minder gelukkig geworden. Ouderen juist gelukkiger. In 2018 was 86 procent van de Nederlandse bevolking naar eigen zeggen tevreden met het leven. Dat is iets hoger dan in 1997 toen 84 procent tevreden was. Het verschil in welzijn tussen laag- en hoogopgeleiden is de...

  • Turkish Airlines voegt Bali toe aan netwerk: Turkish Airlines heeft vandaag de inaugurele vlucht uitgevoerd van thuishaven Istanbul naar Bali, Indonesië.  Met de eerste Boeing 787-9 Dreamliner vloog TK 066 met een bezettingsgraad van 85% en 250 reizigers voor het eerst naar Bali.Senior Vice President Sales (2e regio) van Turkish Air...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH





    ||| Nieuws |||

    06/02/25
    Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
    In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
    31/01/25
    Exclusief voor leden
    Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
    Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
    28/01/25
    Villa for You boekt recordomzet
    Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
    28/01/25
    Exclusief voor leden
    VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
    Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
    27/01/25
    Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
    Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
    24/01/25
    Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
    De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
    24/01/25
    Marketing Groningen maakt camperroute
    Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
    23/01/25
    Mooie vooruitzichten
    In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

    ||| Agenda |||

    06/02/25 t/m 10-02-25
    06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
    HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
    12/02/25 t/m 13-02-25
    12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
    Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
    24/03/25
    24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...