Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-07-2019
Auteur: Marc Gerlings

Creatieve producten voor touringcars door studenten

Creatieve producten voor touringcars door studenten

De opleiding toerisme en recreatiemanagement van Hogeschool VIVES campus Brugge en opleiding Thomas More hebben opnieuw goed gescoord tijdens de jaarlijkse wedstrijd ‘Creëer uw eigen autocarreis’ van BAVV & Busworld. VIVES won de prijs in 2017 en 2018. Dit jaar namen enkel VIVES en Thomas More deel, en studenten van beide hogescholen vielen in de prijzen. De branchevereniging vindt het belangrijk dat studenten goed op de hoogte zijn van de kansen voor touringcars.


BAAV is de Beroepsfederatie van Autobus- en Autocarondernemers van Vlaanderen en organiseert Busworld, ’s werelds grootste professionele beurs voor autocar- en autobusconstructeurs en hun toeleveranciers. Het systeem stak dit jaar anders in elkaar: elk groepje studenten kreeg de keuze uit een lijst projecten die door autocarondernemers zelf werden aangeleverd. Zij werkten voor hun gekozen autocarondernemer het voorgestelde project uit. Daarbij kregen zij alleen bestemming, doelgroep en richtprijs op, al de rest hebben ze zelf ingevuld.


Uit beide hogescholen werd er een winnaar gekozen die een prijs krijgt van 1000 euro om te besteden bij hun eigen autocarist, om deel te nemen aan een bestaande reis of om zelf een autocar mee af te huren. Vier studenten van VIVES vielen in de prijzen. Op de foto zie je Jay Vandenbussche, Manon Vandenbriele en Ella Standaert. Ze werkten een reis uit naar de Périgord. "De voornaamste redenen voor de keuze van dit groepje zijn: zeer mooi uitgewerkt en gevarieerd programma, een aantrekkelijke prijs, creatief gebruik van de autocar, mooi uitgewerkte marketing. Bert Patteeuw van Reizen Patteeuw overweegt ook zeker om deze op te nemen in zijn brochure”, aldus de jury van BAAV.


Jay Vandenbussche van VIVES: "De wedstrijd zelf vind ik persoonlijk een goed initiatief en de prijs die beloofd wordt, is een goede motivatie om de opdracht nog beter uit te voeren. Wijzelf hadden niet verwacht dat we zouden winnen en zijn dus heel erg verrast. Natuurlijk voelt het ook wel als een eer aan dat je groep gekozen wordt als de beste uitgewerkte groepsreis.” Ella Standaert: "Na al dat zwoegen en zweten en al het werk dat we erin hebben gestopt is het natuurlijk leuk om daar erkenning voor te krijgen.”

Comer Con Gusto

De winnaar voor Thomas More is het groepje dat Comer Con Gusto heeft uitgewerkt. De argumentatie van de jury: "Aantrekkelijke prijs, doen beroep op een gespecialiseerde reisleider, leuke combinatie Frankrijk – Spanje, gevarieerd programma en veel keuzemogelijkheden, goed uitgewerkte marketing. Hilde van Viamundi zal deze reis eventueel opnemen in haar brochure.”


Inge Serruys, opleidingshoofd van VIVES: "Wij houden eraan om de specifieke eigenheden en uitzonderlijke mogelijkheden van autocarreizen met nadruk in ons lessenpakket op te nemen. Ook de concrete samenwerking met het werkveld is een absolute meerwaarde. Dit project geeft hiervoor zeer concrete praktijkervaring. We zijn zeer trots op de mooie resultaten van onze studenten.”


Jan Deman, secretaris van BAAV: "Wij vinden het zeer belangrijk dat het autocarproduct bij studenten toerisme en recreatie goed gekend is. Zij zullen in de toekomst mee de verkoop van autocarreizen realiseren, en hiervoor is een grondige kennis van het product de beste garantie. Daarenboven zijn de ideeën van deze jonge mensen en de samenwerking met de betrokken partijen inspirerend voor de bedrijven van onze sector.”

Trefwoorden: bus, autocar, opleiding, productontwikkeling

CELTH





||| Nieuws |||

25/02/25
Exclusief voor leden
TUI biedt vrijetijdsactiviteiten voor locals aan
TUI heeft een nieuw initiatief gelanceerd dat zich richt op lokale ervaringen: ‘Experiences for Locals’. Dit programma biedt unieke activiteiten en uitstapjes aan mensen in hun eigen omgeving, zonder dat ze daarvoor hoeven te reizen.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
24/02/25
Exclusief voor leden
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
Koen van Aarssen wordt financial director van Munckhof
23/02/25
Exclusief voor leden
Vakantiegangers geven miljarden uit via vakantieplatformen
In de afgelopen drie jaar hebben vakantiegangers maar liefst 32,3 miljard euro uitgegeven aan boekingen via vakantieplatformen. Vakantiegangers geven het meeste uit op platforms die zich richten op reispakketten, zoals D-reizen en Dé VakantieDiscounter.
20/02/25
Exclusief voor leden
TUI, Corendon en Sunweb populairste Nederlandse touroperators
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb.
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.