Geplaatst op: 08-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Duizenden inschrijvingen als odsider

Duizenden inschrijvingen als odsider

De expeditie "Oceania" zoekt jonge avonturiers die bereid zijn om de wereld rond te reizen. Het doel van dit grote avontuur is om mensen vertrouwd te maken met Agenda 2030 en concrete oplossingen voor globale problemen voor te stellen om zo het leven van iedereen te verbeteren zonder dat er iemand achtergesteld wordt. De casting begon op 26 juni en er hebben zich al 11.000 jongeren ingeschreven. Inschrijven kan nog tot 31 augustus.

De hoofdrolspelers zijn onverschrokken jongeren die bereid zijn om in te schepen voor een uniek avontuur met als doel de wereld te veranderen. De nieuwe expeditieleden, "ODSIDERS" genoemd, moeten tussen 20 en 30 jaar oud zijn, afgestudeerd zijn aan de universiteit, liefhebbers zijn van de wetenschap, leergierig zijn, en zich inzetten voor de planeet, mensen, vooruitgang en vrede.Hun werk bestaat erin allianties te smeden tussen ondernemers, socioculturele leiders, wetenschappers en bedrijven. Daarnaast gaan ze het werk promoten van de lokale projecten en entiteiten van de landen die ze bezoeken en die de doelstellingen betreffende duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties nastreven. In twee jaar tijd zullen ze meer dan 30.000 zeemijlen afleggen en in meer dan 80 gebieden van 36 landen met meer dan 1500 wetenschappers praten.




De casting vindt plaats via https://www.expedicionoceania.com/casting. Meer informatie over de Expeditie vind je opwww.expedicionoceania.com


De expeditie vertrekt na de zomer via twee wegen: de eerste weg gaat over zee van oost naar west (aan boord van het zeilschip "Aquarela") en de tweede over land van noord naar zuid, onder leiding vanJordi Tosas, een van de beste alpinisten en klimmers ter wereld. De jongeren zullen concrete oplossingen zoeken om de voornaamste uitdagingen waar de mensheid in de 21ste eeuw voor staat, op te lossen, met als leidraad de voorstellen van de VN-Agenda 2030.

Het project wordt rond vier grote formats georganiseerd:

1 Een documentaire reeks: Oceania 2020

2 Een fictieve reeks: Oceania 2030

3 Een muzikaal project met honderden musici van overal ter wereld die samen de soundtrack van Agenda 2030 zullen creëren.

4 Een reeks tv-formats gebaseerd op de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's) met in de hoofdrol relevante personages uit de cultuur- en tv-wereld zoals Mario Picazoen de humorist José Mota.


Oceania kan rekenen op de steun van de Regering via de Hoge Commissaris voor Agenda 2030, ECODES, het College van Biologen, het College van Chemici, het College van Fysici en Geologen evenals de Comunidad por el Clima (Gemeenschap voor het Klimaat).

Trefwoorden: reizen, natuur, klimaat, format

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.