Mooie stations bij bekende toeristische steden (+ video)
Station Groningen verkozen tot mooiste station van 2019
Met een overtuigende meerderheid hebben treinreizigers en
bezoekers 'Hoofdstation' Groningen verkozen tot mooiste station van Nederland
van 2019. Opvallend, de mooiste stations staan bij bekende toeristische steden.
Het historische station van Valkenburg pakte een mooie tweede plaats op de voet
gevolgd door Rotterdam Centraal. In totaal konden acht stations meedingen naar
deze prestigieuze eretitel.
Assistent stationsmanager Erik van Willenswaard nam de prijs
vol trots in ontvangst. De plaquette met de begeerde titel krijgt - in elk
geval voor een jaar - een mooie plek in station Groningen.
Assistent Stationsmanager Erik van Willenswaard: "Wij wisten
natuurlijk wel dat Groningen een prachtig station heeft, maar dat onze
reizigers dit ook met zovelen vinden, is echt fantastisch!”
Verschil met Nr 2 is groot
Groningen kreeg in totaal ruim 33% van de stemmen op haar naam. Runner-up is
het historische station van Valkenburg dat met 16% van de stemmen grote namen
als Rotterdam Centraal (14%), Amsterdam Centraal (11%) en Utrecht Centraal (9%)
achter zich wist te houden. In totaal hebben meer dan 10.000 mensen een stem
uitgebracht en dat geeft aan dat deze verkiezing leeft onder onze reizigers.
Eerste verkiezingen voor draaipunt in leisure
Dit jaar werden deze verkiezingen voor het eerst gehouden. Het idee kwam van
Gerjan Vasse, Social Media Manager van NS: "Stations zijn meer dan een
plek waar je naar binnen rent om in de trein te springen en omgekeerd weer
eruit na aankomst (meestal kijkend op je mobiele telefoon). Wij vinden dat je
best stil mag staan bij de bijzondere en soms historische aspecten die een
station heeft te bieden. Bovendien zijn de stations steeds gastvrijer geworden
en inmiddels vaak een plek om bijvoorbeeld te vergaderen, mensen te ontmoeten
of te winkelen. Met deze verkiezing zien we dat stations wel degelijk leven
onder onze reizigers en bezoekers, dus we overwegen zeker om dit volgend jaar
nogmaals te doen."
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.