Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten

Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
Foto: Limburg Marketing

De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan bod. Van 6 tot en met 15 september 2019 organiseren de Nationale Parken ‘De Maasduinen’, ‘De Groote Peel’, ‘De Meinweg’ en ‘Nationaal Landschap Zuid-Limburg’, een week met aantrekkelijke activiteiten voor jong en oud in de natuur met dit jaar als thema ‘grenzeloos genieten’. Met de Beleefweek willen de initiatiefnemers laten zien hoe bijzonder Limburg is en welke verborgen pareltjes er nog te ontdekken zijn.


De activiteiten tijdens de Beleefweek vinden op en rondom de drie Nationale Parken en het Nationaal Landschap Zuid-Limburg plaats. Eén van die activiteiten is ‘Tour de Boer’ op 7 september a.s. waarop inwoners en bezoekers kennis kunnen maken met boeren in Zuid-Limburg.

Verder staan een ‘Jazz Tour aan de Maas’ in Ottersum op het programma, een ‘Volle maan zeiltocht’ in Ophoven/Kinrooi en ‘de Dag van de stroopstokers’ in Nederweert.

Trefwoorden: natuur, beleving, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.