Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappijen. Maar liefst 43 procent van de Nederlanders maakt het bijvoorbeeld niets uit als cabinepersoneel zichtbare tatoeages, piercings of tandversieringen heeft, ‘als zij maar klantvriendelijk zijn’. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Vliegtickets.nl.

Nog eens 28,1 procent van de ondervraagden vindt tatoeages, piercings en/of tandversieringen niet per se storend, ‘mits ze niet te heftig zijn.’ Een iets groter percentage (28,2%) vindt het wel terecht dat het cabinepersoneel geen zichtbare tatoeages, piercings en/of tandversiering mag hebben.

Hakken & make-up

Ook over het dragen van een schoen met hak hebben veel Nederlanders een uitgesproken mening. Hoewel het dragen van hakken nog altijd de norm is als stewardess, vindt 67,9 procent dat ronduit belachelijk. Slechts 8,8 procent van de ondervraagden vindt dat het dragen van hakken hoort bij het werk als stewardess.

Vliegtickets.nl vroeg tevens naar de mening over de zichtbare hoeveelheid make-up die stewardessen op hebben.
74,2 procent vindt dat niet per se nodig, maar vindt wel dat de stewardess er verzorgd uit dient te zien.23 procent van de ondervraagden vindt dat stewardessen helemaal geen make-up hoeven te dragen, ‘als ze mij maar goed helpen.’2,8 procent van de ondervraagden vindt het horen bij het werk als stewardess.

Gezond gewicht

Dat een steward/stewardess een gezond gewicht heeft, vindt:

- 62,1 procent niet per se belangrijk, ‘als hij/zij het werk maar goed kan uitvoeren’.
- 21,5 procent totaal onbelangrijk: ‘cabinepersoneel moet er in allerlei soorten en maten zijn’.
- 14,4 procent wél heel belangrijk: ‘omdat dat hoort bij het werk’.
Trefwoorden: vliegen, stewardess, cabinepersoneel

CELTH





||| Nieuws |||

27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.