Geplaatst op: 13-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Foto: Taiwan Tourism

Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Taiwan Tourism Bureau deze zomer door Europa metOh Bear,een enorme heteluchtballon in de vorm van een bruine beer. Ook in Nederland stijgt de beer op en wel tijdens Twente Ballooning in Oldenzaal, Overijsel.


De vliegende mascotte van Taiwan is in het leven geroepen om te fungeren als vriendelijke reisgids voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijzondere eiland. Hij deelt graag alles wat hij weet over het hart van Azië, zoals Taiwan Toourism het eiland ook noemt; van eeuwenoude tradities en culturen tot de nieuwste hightech snufjes en ontwikkelingen.

Dat Taiwan Tourism Bureau ervoor kiest om juist op deze manier voet aan grond te zetten in Europa is niet geheel onverwacht; het Aziatische eiland is namelijk groot fan vanballooning. Jaarlijks wordt er in de oostelijk gelegen stad Taitung het Taiwan International Hot Air Balloon Festival georganiseerd. Een enorm event waar ’s werelds meest beroemde luchtballonnen aan deelnemen en waar sinds de eerste editie in 2011 al meer dan 4.6 miljoen bezoekers op af zijn gekomen. Gasten kijken hun ogen uit bij de vele vliegshows, ballonvaarten en concerten. Er worden hier zelfs huwelijkceremonies voltrokken in de lucht. Natuurlijk laat de Oh Bear ballon ook hier zijn gezicht zien.

Twente Ballooning 2019
Tijdens de 27eeditie van Twente Ballooning, die dit jaar plaatsvindt van 21 t/m 24 augustus, gaan er dagelijks wel 35 heteluchtballons en meerdere zogeheten Special Forms de lucht in.

Wanneer je het spektakel vanaf de grond wil aanschouwen kost een entreeticket slechts €5,-, kinderen tot zes jaar mogen gratis het terrein betreden. Ben je een echte waaghals? Dan kun je voor €170,- aan boord stappen van een van de deelnemende ballonnen. Voor meer informatie en het bestellen van kaarten zie de website van het event.
Trefwoorden: ballon, marketing, toerisme, Taiwan, evvenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.