Geplaatst op: 21-08-2019

NRIT Nieuwsupdate 21 augustus 2019

NRIT Nieuwsupdate 21 augustus 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Met inspiratie en speeddatesessie op zoek naar medewerkers: Met inspiratiessessies en speeddates op de verschillende TUI-locaties in Nederland en België laat reisorganisatie TUI geïnteresseerde werkzoekenden in september 2019 kennismaken met de ‘TUI way of life’. Tijdens deze ‘Fall in love with TUI’-events delen verschillende TUI-medewerkers hun...

  • Veerverbinding Rosyth naar Eemshaven stimulans voor toerisme: Door de komende Brexit komt er mogelijk een veerverbinding tussen de Schotse haven Rosyth en de Nederlandse Eemshaven. Er zijn vergevorderde plannen maar Seaports Groningen, de beheerder van de Eemshaven wil deze nog niet bevestigen. De verbinding is onder meer gunstig voor de afzetmarkten van...

  • Vermuë VNG beleidsdirecteur Leefomgeving: Half oktober start Albert Vermuë bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) als beleidsdirecteur Leefomgeving. Vermuë neemt hiermee afscheid van de Unie van Waterschappen, waar hij de afgelopen negen jaar actief is geweest als algemeen directeur. Albert Vermuë: "Met veel plezier ben...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    17/12/25
    Exclusief voor leden
    Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
    Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
    17/12/25
    Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
    We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
    17/12/25
    Exclusief voor leden
    Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
    Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
    17/12/25
    Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
    De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
    17/12/25
    Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
    Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
    17/12/25
    Meer ouderen dan jongeren in Nederland
    Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
    16/12/25
    Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
    Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
    16/12/25
    VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
    Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

    ||| Agenda |||

    07/01/26 t/m 08-01-26
    07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
    De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
    08/01/26 t/m 11-01-26
    08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
    De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
    27/01/26 t/m 30-01-26
    27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
    12/02/26
    12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
    Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
    02/04/26
    02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
    Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...