Geplaatst op: 26-08-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Veel bezoek aan stedelijke camperplaatsen

Campers zijn in opkomst en dat zien ook toeristische steden aan het gebruik van hun camperplaatsen. Zo ook Breda dat bij gebrek aan een exploitant zelf een camperplaats aan de rand van de binnenstad inrichtte.


Het AD vroeg de cijfers bij de gemeente op en die waren zonder meer positief. In het eerste volledige exploitatiejaar noteerde de gemeente 778 overnachtingen, wat in 2018 doorsteeg naar 1.155. De eerste zeven maanden van dit jaar staat de teller al op 904. Opvallend genoeg zijn niet de zomermaanden het drukst maar was april de topmaand met 194 overnachtingen. Ander bijzonder feitje is dat in januari de camperplekken 51 keer werden gebruikt. Op Camparcontact wordt de camperplaats Breda met een 7,0 gewaardeerd.

Laag tarief stuwt bezoek


Breda heeft de beschikking over acht camperplaatsen aan de singel. De camperplaatsen gingen overigens pas lopen nadat het tarief van 14 euro per etmaal met 10 euro omlaag werd gebracht naar 4 euro per etmaal. Daarvoor krijgen bezoekers weinig voorzieningen, alleen een watertappunt en een afvalbak.

Stad zoekt particuliere exploitant


De stad zet in principe in op een particuliere exploitant maar die moet dan om de camperplaats rendabel te maken meer plaatsen kunnen aanbieden met meer voorzieningen. Helaas is de ruimte in de binnenstad beperkt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kampeerauto's, campers, camperplaatsen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.