Geplaatst op: 28-08-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Center Parcs met Bizcation op de zakelijke markt

Center Parcs met Bizcation op de zakelijke markt

Center Parcs groeit sterk in zakelijke evenementen. Het aantal boeking voor de zogenaamde Bizcations groeide de eerste jaarhelft met 15 procent. In dit concept biedt Center Parcs de ideale ‘all-in-one’ oplossing voor het organiseren van een vergadering of bedrijfsuitje in een ontspannen sfeer.


Met comfortabele, sfeervolle accommodaties middenin de natuur, multifunctionele locaties voor vergaderingen en een ruim aanbod van teambuilding activiteiten biedt Center Parcs alle ingrediënten voor een geslaagde Bizcation: een zakelijk event met een perfecte balans tussen werk, teambuilding en samenzijn met je collega’s. In de eerste helft van 2019 is er een stijging van 15% zichtbaar van dergelijke gecombineerde boekingen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Center Parcs speelt hiermee in op een nieuwe trend waarbij tijdens een bedrijfstrip het zakelijke en het vakantiegevoel met elkaar worden gecombineerd, zodat je tussen alle meetings door ook écht samen kunt zijn met collega’s.

 

Voor elk gezelschap stelt Center Parcs desgewenst een passend activiteitenprogramma samen: van mountainbiken, zeilen, duiken en blokarten tot bowlen, boogschieten, Adventure Golf, Escape Room en de High Adventure Experience. Bedrijven die het groots willen aanpakken, kunnen voor hun bedrijfsuitje of event zelfs een heel vakantiepark afhuren.

 

‘Business meets pleasure’

Met Bizcation biedt Center Parcs onder het motto ‘Where Business meets pleasure’ de ideale ‘all-in-one’ oplossing voor het organiseren van een vergadering of bedrijfsuitje in een ontspannen sfeer. "In onze vakantieparken gaan zakelijk comfort en gemak hand in hand met allerlei voorzieningen voor sport en ontspanning. Zo kun je tussen de vergaderingen door samen met je collega’s de golven trotseren in de Aqua Mundo of elkaar helpen tijdens een avontuurlijk klimparcours op de High Adventure. En ’s avonds sluit je samen de dag af, tijdens een sfeervol diner, feest of borrel. Zo ben je écht samen met je collega’s en leer je hen in een heel andere omgeving erg goed kennen”, vertelt Eelco van Schellebeek, Sales Manager Center Parcs Business Solutions. "Ook kunnen bedrijven medewerkers de mogelijkheid bieden hun verblijf te combineren met een familie-uitje. Zodat zij na een aantal dagen intensief vergaderen tijd kunnen vrijmaken om samen te zijn met hun gezin of familie.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, zakelijk toerisme

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...