Geplaatst op: 30-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdams kraanwater drinken bij je overnachting in de hoofdstad

Amsterdams kraanwater drinken bij je overnachting in de hoofdstad

In het kader van duurzaamheid heeft Mercure Amsterdam Centre Canal District de handen ineengeslagen met het project Join The Pipe – Citywater: in dit geval echt Amsterdams kraanwater in een herbruikbare fles die perfect past bij het Hollandse thema van het hotel. Wie een fles Join The Pipe-water koopt, zorgt voor watervoorzieningen in ontwikkelingslanden.


David Waterdrinker is CEO van Join The Pipe. "Met de producten die wij verkopen, financieren we met de opbrengsten projecten voor schoon drinkwater in Afrikaanse landen. Sinds een jaar hebben we ‘Citywater’ als project, waarmee we een alternatief willen bieden op voorverpakte bronwaterflessen. De fles is hervulbaar, redelijk simpel, goedkoop en wordt gevuld met – in dit geval – écht Amsterdams kraanwater. Zoveel plastic flessen worden weggegooid; dat vinden wij echt heel erg zonde.”


Daar is Mercure Amsterdam Centre Canal District het helemaal mee eens. Zij loosden alle ‘normale’ flessen water uit het hotel en verkopen vanaf heden enkel het concept van Waterdrinker. Die is dolblij met de samenwerking: "Op deze manier bieden wij gasten in Mercure Amsterdam Centre Canal District die de fles kopen een leuk souvenir en een drinkwaterfles ineen”, vertelt hij blij.


4000 tappunten

Naast de hervulbare flessen staan er verspreid door het land ook 4000 tappunten waarop je de flessen kunt vullen met drinkwater, waaronder bijvoorbeeld in het Vondelpark. "Als je fles leeg is, kun je die dus bijvullen op die punten. Het idee op termijn is dat ieder hotel en iedere supermarkt die onze flessen verkoopt een eigen tappunt krijgt”, aldus Waterdrinker.


De samenwerking is een logische stap voor Mercure Amsterdam Centre Canal District, die op allerlei gebieden probeert om duurzame alternatieven te integreren in het hotel. Zo werkt het hotel naast Join The Pipe ook samen met o.a. The Good Roll (duurzaam toiletpapier) en Too Good To Go: een app om voedselverspilling tegen te gaan.
Trefwoorden: hotel, water, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.