Geplaatst op: 05-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken

Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor marketeers

Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat realiseerden?

2018

2019

Ik ben niet meteen aan het werk gegaan

43%

54%

Mijn vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer

18%

22%

Ik doe vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie

14%

15%

Het Nederlandse weer hielp mee

19%

5%

Overig

6%

4%


Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode met warm weer om van te profiteren.

Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling: 8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie geboekt!

Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.