Geplaatst op: 12-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker

Donderdag 3 oktober bij Emesa in Amsterdam

Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Day plaats. D-Day staat voor ‘decision day’. Dat is nodig in de snelle ontwikkelingen in marketing. Want hoe maak je met die complexe mix van marketingmiddelen nu de beste keuzes?

Van tientallen zoekopdrachten naar gast

Specifiek voor toerisme en hospitality draait marketingsucces om slimme acties die inspelen op het vrijetijdsgedrag van de consument. Die consument zoekt zich suf online maar hoe haal je hem of haar binnen als gast? Hoe kom jij boven die tientallen zoekopdrachten die consumenten doen alleen al voor een weekendje weg? Daarna wil je de fase in van de loyale gast.


De antwoorden, van strategie tot tips & tricks hebben we voor je op 3 oktober van 8 sprekers:

Martin van Kranenburg: strategie om van een zoeker een boeker te maken

Vakantiepark Het Stoetenslagh, Mariska Snoek: van schieten met hagel naar doelgroepen en acties

Emesa: De beste aanpak voor actiemarketing

Coen Schelfhorst: Inzetten van nieuwe technieken voice en chat voor marketing en service

Danny Paerl: Gepassioneerd ondernemer en vertelt eerlijk over interne open teams voor marketing

Wilbert Witkamp: Consument van morgen is totaal flexibel

Willem-Jan Brabers: Hoe vergroot je de belevenismarkt

Liesbeth Gouda: Ga niet zomaar mee in de hype van influencers, maak keuzes.

Netwerken en kennis delen is belangrijk. Daarom is er een goede lunch, een lang koffiemoment en een mooie afsluiting van de dag.


Targets voor de dag

Strategie, innovatie in content, boekers worden fans, boost loyaliteit, creëer influencers, conversie en slimme praktische tips.

De kennis en praktijkervaring van deze topsprekers wil je niet missen: Boek nu je ticket.

Trefwoorden: congres, vakdag, marketing, kennis, strategie, tips, toerisme, recreatie, leisure

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...