Geplaatst op: 17-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Droomparken en Ticketsplus lanceren Droomuitjes.nl

Droomparken en Ticketsplus lanceren Droomuitjes.nl

In samenwerking met Ticketsplus lanceert Droomparken een nieuwe website genaamd: www.droomuitjes.nl. Via deze portaal biedt zij haar gasten nog meer onvergetelijke ‘ontdek momenten’ rondom de veertien Droomparken verspreid over Nederland.


Voor Ticketsplus is het van belang dat haar partners meerwaarde zien in het ontsluiten van de regio, maar het is daarbij nog belangrijker dat de kracht van de regio gezien wordt als een bijzonder sterk marketinginstrument. In de samenwerking met Droomparken vormde de livegang van de ticketmodule aan de receptiebalies van alle parken de eerste pijler. Het Droomuitjes-platform vormt de tweede stap, waarbij gastbeleving centraal staat.


Het aanbod met aangesloten uitjes is inmiddels ook flink uitgebreid. Waar Ticketsplus in het begin voornamelijk grote en bekende dagattracties aansloot, bestaat het aanbod inmiddels ook uit lokale uitjes zoals zwembaden, boottochten, kleine musea en speelparadijzen. Naast de diversiteit in het aanbod heeft Ticketsplus de afgelopen jaren veel kennis en ervaring opgedaan. Hiermee ondersteunt zij hun partners in de zoektocht naar meer beleving, meer omzet en meer kennis. Met de enorme groei in het aantal toeristen in vooruitzicht en de daarmee gepaard gaande spreiding van toeristen in Nederland, vormt dit een sterke basis voor een succesvolle samenwerking.


Marco Budding, directeur marketing Droomparken: ‘Droomparken geeft ruimte om te ontdekken en met Droomuitjes.nl bieden we onze gasten onvergetelijke ontdekmomenten, een perfecte match dus.’ ‘Het is mooi om te zien dat Droomparken in de customer journey van de gast verder kijkt dan enkel het aansluiten van de uitjes en activiteiten uit de omgeving. Net als wij ziet Droomparken de regio als een krachtige marketingtool, waar men op termijn ook een hogere gasttevredenheid mee kan bewerkstelligen of wat men kan inzetten als loyaliteitsinstrument, aldus Willem-Jan Brabers, directeur Ticketsplus.

Link: https://www.droomuitjes.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, uitstapjes, attractieparken, musea

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...