ANWB reorganiseert reisbedrijf
De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt. ANWB wil hier een efficiencyslag slaan en investeren in technologische toepassingen. Gisteren is het personeel geïnformeerd. Het is de intentie om alle 350 personeelsleden in de nieuwe organisatie te herplaatsen.
De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.
Merken verdwijnen
De ANWB heeft gisteren haar personeel geïnformeerd over een op handen zijnde samenvoeging van een deel van haar reisorganisaties. FOX Verre Reizen, Pharos Reizen, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden ondergebracht in ANWB Reizen Beheer BV. Daarbij gaat de ANWB fors investeren in de reizenpoot.
De samenvoeging voorziet in een efficiencyslag waarbij alle afdelingen binnen FOX, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen worden gecentraliseerd binnen één ANWB Reizen-organisatie. Het reisaanbod verandert niet, maar wordt op termijn onder ANWB-label aangeboden. De merknamen FOX en Pharos verdwijnen. Reeds geboekte reizen bij de afzonderlijke reisorganisaties en nog te boeken reizen in 2020 worden nog onder de huidige merknamen uitgevoerd. Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen blijven zelfstandig en zullen dus ook onder eigen naam actief blijven.
Inzetten op ledenvoordeel
Met de samenvoeging van de verschillende labels wil de ANWB voortborduren op het succes van ANWB Ledenreizen. Onder die naam worden sinds 2014 reizen van de verschillende eigen touroperators aangeboden met extra voordelen voor leden volgens het principe ‘hoe langer lid, hoe meer voordeel’. Door te investeren in technologische aanpassingen in de boekingssystemen, worden deze voordelen in de toekomst uitgebreid. Het bieden van gepersonaliseerd aanbod, meer keuzevrijheid en extra belevenissen zorgt voor meer relevantie voor de leden.
De ANWB verwacht dankzij de samenvoeging nog meer leden te kunnen bedienen en een significante omzetgroei en stabiele winstontwikkeling te bereiken, waarmee de continuïteit van haar reisactiviteiten wordt geborgd.
Bij de reisorganisaties van de ANWB werken in totaal ongeveer 350 mensen. Er wordt naar gestreefd om alle medewerkers binnen de organisatie te plaatsen. De medezeggenschap van ANWB Reizen is sinds de start van de strategievorming betrokken.