Geplaatst op: 19-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Heel herkenbaar voor veel grotere bedrijven in onze branche: de continue stroom aanvragen voor goede doelen en wensen van mensen in minder gelukkige situaties. Bij Roompot Vakanties stromen jaarlijks duizenden aanvragen binnen, gemiddeld zeven per dag. Om daarin een weloverwogen keuze te maken, werkt Roompot al voor het tweede jaar met zogenaamde Wensweken waarin aanvragen kunnen worden ingediend. De tweede editie gaat maandag 17 september van start.


Elke week komen er gemiddeld vijftig aanvragen tot sponsoring binnen bij Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken. Dat zijn er meer dan zeven per dag. Om een helder overzicht, transparante en weloverwogen keuzes en een correcte opvolging te verzekeren, clustert Roompot Vakanties al die verzoeken sinds 2018 in de Wensweken. De meest bijzondere 50 wensen laat het in vervulling gaan.

50-50 verdeling


Deelnemers aan de Wensweken kunnen van vrijdag 20 september tot en met vrijdag 4 oktober hun wens kwijt op de sponsorpagina van de website van Roompot. Een jury gaat daarop aan de slag en bekijkt alle wensaanvragen zorgvuldig. Daarbij houdt de jury ook rekening met een landelijke spreiding en een 50-50 verdeling tussen financiële aanvragen en verzoeken voor een gratis verblijf in een van de 200 Roompot parken.  Een week later, van 14 tot en met 20 oktober, klopt Koos Konijn aan bij de gelukkigen aan en overhandigt hij hen een cheque waarmee zij hun wens in vervulling kunnen laten gaan. In totaal worden 50 wensaanvragen gehonoreerd.

Koos Konijn Foundation


Ook de Koos Konijn Foundation, die Roompot in het leven riep omdat elk kind recht heeft op een leuke vakantie hoe moeilijk hij/zij het thuis of door ziekte ook heeft, ontvangt wekelijks aanvragen. Dit varieert van gezinnen die willen verblijven op een van de parken, verenigingen die een bijdrage voor een dagje uit vragen of kinderen die Koos Konijn in levenden lijve willen ontmoeten. Zij kunnen eveneens hun verzoeken tijdens de Wensweken indienen. De Koos Konijn Foundation doneert namelijk verblijven in de 2 Koos Konijn Foundation Vakantiehuizen. In mei 2017 opende de Koos Konijn Foundation haar eerste eigen Koos Konijn Foundation Vakantiehuis op Roompot-vakantiepark Weerterbergen. Het tweede huis is in september 2018 geopend op Vakantiepark Hunzedal.

Trefwoorden: verblijfsrcreatie, bungalowparken, campings, goede doelen, wensen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...