Geplaatst op: 19-09-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Roompot clustert wensaanvragen in Wensweken

Heel herkenbaar voor veel grotere bedrijven in onze branche: de continue stroom aanvragen voor goede doelen en wensen van mensen in minder gelukkige situaties. Bij Roompot Vakanties stromen jaarlijks duizenden aanvragen binnen, gemiddeld zeven per dag. Om daarin een weloverwogen keuze te maken, werkt Roompot al voor het tweede jaar met zogenaamde Wensweken waarin aanvragen kunnen worden ingediend. De tweede editie gaat maandag 17 september van start.


Elke week komen er gemiddeld vijftig aanvragen tot sponsoring binnen bij Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken. Dat zijn er meer dan zeven per dag. Om een helder overzicht, transparante en weloverwogen keuzes en een correcte opvolging te verzekeren, clustert Roompot Vakanties al die verzoeken sinds 2018 in de Wensweken. De meest bijzondere 50 wensen laat het in vervulling gaan.

50-50 verdeling


Deelnemers aan de Wensweken kunnen van vrijdag 20 september tot en met vrijdag 4 oktober hun wens kwijt op de sponsorpagina van de website van Roompot. Een jury gaat daarop aan de slag en bekijkt alle wensaanvragen zorgvuldig. Daarbij houdt de jury ook rekening met een landelijke spreiding en een 50-50 verdeling tussen financiële aanvragen en verzoeken voor een gratis verblijf in een van de 200 Roompot parken.  Een week later, van 14 tot en met 20 oktober, klopt Koos Konijn aan bij de gelukkigen aan en overhandigt hij hen een cheque waarmee zij hun wens in vervulling kunnen laten gaan. In totaal worden 50 wensaanvragen gehonoreerd.

Koos Konijn Foundation


Ook de Koos Konijn Foundation, die Roompot in het leven riep omdat elk kind recht heeft op een leuke vakantie hoe moeilijk hij/zij het thuis of door ziekte ook heeft, ontvangt wekelijks aanvragen. Dit varieert van gezinnen die willen verblijven op een van de parken, verenigingen die een bijdrage voor een dagje uit vragen of kinderen die Koos Konijn in levenden lijve willen ontmoeten. Zij kunnen eveneens hun verzoeken tijdens de Wensweken indienen. De Koos Konijn Foundation doneert namelijk verblijven in de 2 Koos Konijn Foundation Vakantiehuizen. In mei 2017 opende de Koos Konijn Foundation haar eerste eigen Koos Konijn Foundation Vakantiehuis op Roompot-vakantiepark Weerterbergen. Het tweede huis is in september 2018 geopend op Vakantiepark Hunzedal.

Trefwoorden: verblijfsrcreatie, bungalowparken, campings, goede doelen, wensen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...