Geplaatst op: 24-09-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Zeventig hospitality experts samen op de Hospitalitydag 2019

Zeventig hospitality experts samen op de Hospitalitydag 2019
Foto: VVV Nederland, Rafael

"Waarom moeilijk doen als het samen kan.” Met dit Loesje-citaat sloot Wendy Sieger Kintzen de Hospitalitydag 2019 van Kennisnetwerk Destinatie Nederland af. Een dag waar meer dan 70 gastvrijheidsexperts van VVV- en destinatie marketing organisaties in Utrecht bij elkaar waren om met elkaar kennis uit te wisselen en nieuwe ideeën op te doen over gastvrijheid. De dag had ook nog een officieel tintje door de ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst tussen IVN en VVV. 

Samenwerking tussen IVN en VVV getekend


Aan het einde van de dag tekenden Jelle de Jong van IVN en Kees van Wijk namens Kennisnetwerk Destinatie Nederland een samenwerkingsovereenkomst waarbij beide partijen samen met VVV organisaties in het land door middel van het programma "Gastheer van het Landschap” ernaar streven de recreant de lokale natuur optimaal te laten beleven. Dit in aanloop naar het toeristisch themajaar "Ode aan het Landschap”, dat in 2021 plaatsvindt.



Keynote: Customer Experience Journey


Keynote spreker Jan Huizing, research fellow aan de hotelschool The Hague opende de dag met een inspirerend mini college over de Customer Experience Journey en de waardecreatie vanuit gastvrijheid. Daar haakten de dames van Hartendieven tijdens de plenaire inspiratiesessie op in: hoe steel je nou de harten van je bezoeker en zorg je voor een ‘wow’ moment? In een interactieve sessie dachten de deelnemers na over wat gastvrijheid is en welke belemmeringen er voor gastvrijheid zijn.

Gastvrijheid is een essentieel en onlosmakelijk deel van bestemmingsontwikkeling en marketing. Vanuit dit startpunt waren er gedurende de dag inspiratie- en kennissessies rondom de verschillende aspecten van gastvrijheid.

Inspiratiesessie: MKB-Toegankelijk


Een sessie over het bevorderen van de toegankelijkheid werd gegeven door Iris Schuitemaker en Bregje Brekelmans van MKB Nederland. In deze sessie werden praktische tips gegeven over hoe je jouw locatie, maar ook je website toegankelijk(er) kan maken, en hoe je lokale partners/ondernemers hierin kunt helpen en stimuleren.

Inspiratiesessie "VVV on the road: Gastvrijheid op de juiste tijd en plaats”


De bezoeker en bewoner bereiken op het juiste moment en op de juiste plaats stond centraal in de inspiratiesessie gegeven door Silvia Verkroost van Eindhoven247 en Vivian Froon van Utrecht Marketing. Silvia Verkroost vertelde  hoe city hospitality als strategisch middel ingezet kan worden binnen city marketing en waarin de fysieke beleving, atmosfeer en gastvrij gedrag bepalend zijn. Vivian Froon gaf vervolgens een presentatie over de totstandkoming tot -en de in’s en outs van de mobiele VVV informatiebalie op Utrecht Centraal.



Inspiratiesessie "Winkelactivatie en het vermarkten van je locatie”


Tijdens de workshop van Wendy Sieger- Kintzen werd de activatie en vermarkting van de VVV behandeld. In deze workshop zijn de deelnemers aan de slag gegaan met praktische tips en tricks hoe je de VVV kan vermarkten en kan zorgen voor activatie naar de winkel.

Inspiratiesessie "Verzamelen en interpreteren van bezoekersgegevens”


Verzamelen van data & inzichten in de bezoeker op locatie was ook één van de onderwerpen die werd aangedaan op de Hospitalitydag 2019. De bezoekersaantallen van de VVV vestigingen in 2018 werden gepresenteerd door Daniëlle van Eenennaam. In haar presentatie gaf zij ook een aantal tips met betrekking tot het verhogen van bezoekersaantallen. Miquel Imlabla en Joris Geerards van VeldMark haakten hier vervolgens op in en presenteerden hun verhaal over hoe je je bezoeker kan leren kennen door middel van dataverzameling en vertelden wat showcases. Ook gaven zij praktische tips mee over hoe je vandaag nog kan beginnen met het verzamelen van data van je bezoeker.

Inspiratiesessie "Samenwerken aan gastvrijheid in de natuur”


Gastvrijheid in de natuur stond centraal tijdens de interactieve inspiratiesessie van IVN. Hierin vertelde Stefanie Boomsma over de activiteiten van IVN, waaronder het programma "Gastheer van het Landschap”. Ook dachten de VVV- en destinatie marketing organisaties samen met IVN na over hoe zij elkaar kunnen versterken.

Ontmoeten en verbinden


Gedurende de dag was er veel gelegenheid om collega’s te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en kennis te delen. Gezien de reacties was het een succesvolle dag waar veel ideeën en tips werden meegenomen waar deelnemers binnen hun eigen organisatie direct mee aan de slag kunnen.





Link: https://www.vvvnederland.nl/vvv-en-destinatiemarketing/
Trefwoorden: vvv, marketing, destinatie marketing, regiomarketing, citymarketing, kennisnetwerken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.