Geplaatst op: 27-09-2019

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

TRENDCONGRES 2019 & VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART

Bouwstenen en inspiratie voor jouw nieuwe strategie

Onze branche ligt met discussies rond overtourism en leefbaarheid behoorlijk onder het vergrootglas. Een discussie waarin vaak voorbij wordt gegaan aan de kansen die toerisme biedt, zeker voor steden en regio’s die met toerisme de leefbaarheid en regionale economie juist willen versterken. Het maken van de juiste strategische keuzes is voor zowel gebieden met overtourism als undertourism de komende periode essentieel. 


Daarom organiseert PleisureWorld NRIT dit najaar twee bijeenkomsten met meer dan voldoende bouwstenen en inspiratie voor een nieuwe strategie voor de toekomst.


TRENDCONGRES: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen

Op het TRENDCONGRES bouwen we verder op het advies van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur die in ‘Waardevol toerisme, onze leefomgeving verdient het’ een scherpe analyse neerzet en een perspectief voor de branche schetst. Essentieel is dat we toerisme moeten blijven ontwikkelen en tegelijkertijd een mooie balans creëren voor bewoners, bedrijven en bezoekers.


Op het TRENDCONGRES gaan we in drie keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe toekomst voor toerisme. Keynotes hebben we van schrijver en duurzaam toerisme consultant Jeremey Smith die een presentatie geeft met als titel ‘Transforming Tourism for Resilience and Regeneration’, Renske Satijn van Rotterdam Partners die de nieuwe toeristische strategie van Rotterdam toelicht en Christiaan Cooiman van Heijmans Vastgoed die vertelt hoe op Katendrecht vastgoedontwikkeling en leisure hand in hand zijn gegaan.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het congreswebsite.


VAKDAG: Inspiratie en handvatten voor de next step in destinatie-ontwikkeling

Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART staan destinatiemarketing en -ontwikkeling centraal. Waar enkele toeristische hotspots te maken hebben met leefbaarheidsvraagstukken, vragen veel meer gemeenten en regio’s zich af hoe ze juist met toerisme de leefbaarheid kunnen vergroten.


Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART krijg je drie bijzondere keynotes. Douwe Wielenga van de Raad voor leefomgeving en infrastructuur gaat in op de perspectiefwisseling die nodig is voor een waardevol toerisme. Eduard Pieter Oud van Respons Evenementen - Toerisme -Citymarketing vertelt wat je moet doen om een plek op de internationale toeristische kaart te veroveren. Moniek Hover van Breda University neemt je mee in de wereld van storytelling en laat zien hoe je informatieve verhalen kunt omzetten in belevingsgerichte verhalen en toeristische producten.


Nieuwsgierig naar de invulling van het programma & tickets? Kijk dan op het vakdagwebsite.


Volop inspiratie

Op beide dagen natuurlijk nog veel meer inspiratie in de ruim 20 breakout sessies waar je zelf de sessies mag kiezen die het beste bij je passen. Op het TRENDCONGRES gaan we op Urban Safari in Katendrecht om de leisure-ontwikkeling daar zelf te ervaren. Op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART hebben we een mooie inspiratietuin gecreëerd waar je kennis kunt maken met innovatieve producten en diensten.


Voordelig combiticket

Een ticket voor elke dag kost slechts € 195,-. Wil je beide dagen bezoeken, dan kun je een voordelig combiticket (€ 350,-) boeken, stuur daarvoor een mail naar info@nrit.nl.


We zien je graag op donderdag 31 oktober op het TRENDCONGRES in Rotterdam en op 5 november op de VAKDAG ZET JE REGIO OP DE KAART op dinsdag 5 november in Hoogeveen.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    08/01/25
    Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
    Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    16/12/24
    HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
    Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
    16/12/24
    Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
    De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
    16/12/24
    Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
    Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
    11/12/24
    Weer award voor Dark Sky Terschelling
    De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Great Stay App neemt The Digital Concierge over
    Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
    Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

    ||| Agenda |||

    Momenteel geen berichten aanwezig.