Geplaatst op: 04-10-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Wouter de Waal versterkt ZKA Strategy

Wouter de Waal versterkt ZKA Strategy
Merlijn Pietersma (l) en Wouter de Waal (r)

Per 1 oktober 2019 versterkt Wouter de Waal ZKA Strategy. Na drie jaar zelfstandig ondernemerschap, negen jaar VVV Texel en acht jaar RECRON is het voor Wouter tijd voor de volgende stap. "Nederland is groter dan Texel. Ik heb veel zin om mijn creativiteit en sectorkennis in te zetten voor toonaangevende opdrachtgevers in de vrijetijdssector. Er is volop dynamiek in de sector en dat vraagt om vernieuwende ideeën en soms oplossingen die buiten het gebaande pad liggen.”


Wouter werkt inmiddels 25 jaar in toerisme en recreatie. Gestart als marktonderzoeker en later verbreed als regiomanager Noord-Holland en Flevoland bij branchevereniging RECRON. Tussen 2007 en 2016 gaf Wouter leiding aan VVV Texel. Hier heeft hij de organisatie geprofessionaliseerd met sterke focus op online marketing. Dit werd bekroond met een plek in de Europese lijst van topbestemmingen van Lonley Planet. De laatste drie jaar heeft Wouter zich als zelfstandig adviseur gericht op vrijetijdsvraagstukken rondom gebiedsontwikkeling, bedrijfsadvies en marketingstrategie.


ZKA is blij om Wouter toe te voegen aan het strategie-team. "Hij is een gedreven en gepassioneerd strategisch adviseur. De combinatie van creativiteit met humor en strategisch denken is schaars in de vrijetijdssector. Daarom is Wouter een prachtige aanvulling op ons team”, aldus Merlijn Pietersma.


ZKA Strategy is hét strategie-adviesbureau in de vrijetijdseconomie dat beschikt over ruime kennis en praktijkervaring. ZKA Strategy is een initiatief van ZKA Leisure Consultants en Seinpost Adviesbureau. Het bureau combineert deskundigheid en ervaring met de flexibiliteit van een start-up. ZKA Strategy werkt voor toonaangevende bedrijven, toeristische organisaties en ambitieuze overheden.

Link: https://www.zka.nl/onze-mensen
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, advies

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.