Geplaatst op: 04-10-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Donderdag 31 oktober, Inholland Rotterdam 

TRENDCONGRES 
toerisme en vrije tijd 2019

SAMEN BOUWEN AAN ALLIANTIES VOOR BEWUSTE BESTEMMINGEN


We tellen af naar 31 oktober 2019, naar de 7e editie van het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd. Een congres met een zeer actueel thema: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen. 


Op het TRENDCONGRES gaan we in vier keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe perspectief voor toerisme. Een kennis-, inspiratie- en netwerkdag in bruisend Rotterdam met meer dan voldoende bouwstenen voor een toekomstbestendige strategie voor jouw organisatie. 


Kortom: een dag die je niet mag missen! Schrijf dus nu in want de zalen lopen snel vol. Kom je met een collega? Neem dan een voordelig combiticket!


Uitgelichte keynotes


Jeremy Smith - schrijver, consultant en veel gevraagde keynote

"Toerisme en de wereld die we bezoeken staan voor grote uitdagingen. Nu is het de tijd om onze sector opnieuw te bedenken. Ik laat je uit de hele wereld inspirerende voorbeelden zien van de beste innovaties die ons beter bij elkaar brengen en destinaties versterken.”


Renske Satijn - Rotterdam Partners

"Voor de nieuwe toeristische visie van Rotterdam hebben we zeven internationale toeristische experts uitgenodigd voor een driedaags werkbezoek. Wat dat heeft opgeleverd  en hoe dat is vertaald in een nieuwe toeristische visie voor Rotterdam laat ik je zien op het TRENDCONGRES.”


Christiaan Cooiman - Heijmans Vastgoed

"Ik vertel graag hoe projectontwikkeling, leisure en industrieel erfgoed hand in hand gaan in Katendrecht. Een gebied dat nu bruist van de activiteiten met als middelpunt de Fenix Food Factory. Een bijzondere foodhal die als een magneet werkt op initiatieven die Katendrecht de hottest new place in town maakt.”


Uitgelichte breakout sessies


Stefan Hartman - European Tourism Futures Institute

"Een bewuste bestemming is in mijn optiek een doordachte bestemming. Er is een verhaal, visie, strategie, data en kennis. Een bewuste bestemming is proactief, er is leiderschap, initiatief, innovatie en organiserend vermogen. Ik deel graag ons framework voor het ontwikkelen van bewuste bestemmingen met je.”


Swen Waterreus - Inholland

"Ik laat je kennismaken met Fairbnb, een nieuw accommodatie-platform dat echt deelt en midden in de gemeenschap staat. Een platform dat tegelijkertijd sociale uitsluiting in de stad te lijf gaat en daarmee meerdere beleidsdoelen onder samenbrengt.”


Bas Jansen - Saxion

"Organisaties maken in het aankomende decennium de transitie van minder slecht, naar ECHT GOED. Maar hoe organiseer je deze positieve verandering in alle facetten van de bedrijfsvoering van duurzaam/maatschappelijk verantwoord naar betekenisvol? In deze interactieve workshop deel ik met veel plezier de kennis vanuit Saxion op het gebied van betekenisvol ondernemen in toerisme.”


Nieuwsgierig naar de invulling van het complete programma?
Kijk dan op de congreswebsite

Trefwoorden: trends, toerisme, stedelijk toerisme, congressen, kennis, vakdagen, Rotterdam, onderwijs, opleidingen, beleid, strategie

CELTH





||| Nieuws |||

27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.