Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Vanochtend gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht. Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. De komende drie dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes. 


365 dagen horeca 

De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat het hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen. Directeur MECC Maastricht Rob van de Wiel: "Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.” 


Innovatie en inspiratie 

Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Dirk Beljaarts: "De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je onderneming en naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.” 


Belang voor de arbeidsmarkt

Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit, Hubert Mackus: "In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca. Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.”

BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. 

Link: https://www.bbbmaastricht.nl
Trefwoorden: Horeca vakbeurs, jubileumeditie horeca vakbeurs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...