Geplaatst op: 09-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug van start. De Beleefweek staat in het teken van de herfst. Tijdens de herfstvakantie, van zaterdag 19 oktober tot en met zondag 27 oktober kan iedereen, van jong tot oud, op een actieve manier kennismaken met de rijke natuur en historie van Nationaal Park  Utrechtse Heuvelrug.

Op zaterdag 19 oktober wordt de beleefweek feestelijk geopend met zoveel mogelijk kinderen en hun (groot)ouders om 11.00 uur bij Kasteel Groeneveld in Baarn. De wethouder van de gemeente Baarn, Erwin Jansma, geeft het startschot voor de speurtocht Ben de Boomwachter op het landgoed. Uit het BEN-boek (een reuze-boomboek) zijn de materialen verdwenen die Ben gebruikt om de bomen te verzorgen. Wat volgt is een leuke en spannende zoektocht door het park. Op elke plek is een opdracht voor de kinderen die ze in een werkboekje kunnen zetten en een leuk weetje of achtergrondinformatie voor volwassenen.


Meer dan 30 verschillende activiteiten

Tijdens de Beleefweek worden er in het hele Nationaal Park elke dag meerdere activiteiten georganiseerd. Zo kun je op zoek naar kabouters, ga je met herders schapenhoeden op de heide, ontdek je de Fabeltjeskrant & natuur bij Kasteel Groeneveld, volg je stoere workshops bij het Nationaal Militair Museum, speur je met een gids naar de mooiste paddenstoelen, ontdek je Woudenberg op de step en nog veel meer...

Organisatie

Dankzij de actieve inbreng en medewerking van een groot aantal gastheren, ondernemers, landgoedeigenaren, terrein beherende organisaties, vrijwilligers, Provincie Utrecht en IVN Natuureducatie en het Regionaal Bureau Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei belooft het een onvergetelijke week te worden.

Het complete programma met meer dan 30 activiteiten is te vinden op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/beleefweek2019

Trefwoorden: natuur, evenement, regio, regiomarketing, nationaal park

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.