Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in de wacht. 
De jury was onder de indruk van de manier waarop Breda, samen met ervaringsdeskundigen, werkt aan het wegnemen van barrières en drempels om de stad voor iedereen toegankelijk te maken. 

Erkenning

De titel is een erkenning voor alle initiatieven die gezamenlijk zijn ontplooid door gemeente, ondernemers, inwoners en andere partners. Een samenwerking die eerder al beloond werd met de titel Beste Binnenstad en de Access City Award. 
Directeur Hildegard Assies van Breda Marketing is blij dat Breda juist op dit thema heeft gewonnen. "We zeggen altijd dat Breda zo'n gastvrije stad is. Maar dit is de bevestiging dat Breda gastvrij is voor iedereen." 

De jury toetste de tien finalisten op duurzaamheid, toegankelijkheid, digitalisering, erfgoed en creativiteit. Gothenburg (Zweden) en Malaga (Spanje) wonnen de 'overall prijs' en mogen zich komend jaar Capital of Smart Tourism noemen.


Breda Marketing presenteert een duurzame koers

De Stakeholdersbijeenkomst van Breda Marketing (de nieuwe naam van de Bredase Citymarketingorganisatie) stond op 10 oktober vooral in het teken van de plannen en ambities voor 2020. 
Directeur Hildegard Assies nam de ruim honderddertig genodigden mee in de strategie van Breda Marketing en presenteerde de nieuwe naam, huisstijl, website en winkel.
Marketing manager Inger Harteman vertelde onder meer over de nieuwe campagne 'Kom en Ontdek'.  


Eerste stadsambassade van Nederland opent binnenkort in Breda

Voor de afsluitende borrel verplaatste het gezelschap zich van Podium Bloos naar Electron. Daar werden de eerste ontwerpen voor de allereerste stadsambassade van Nederland getoond. De winkel opent begin volgend jaar haar deuren aan de Grote Markt. Het wordt een multifunctionele ruimte waar de Bredase identiteit centraal staat.

 

Nauwere samenwerking Breda Marketing en partners

Tijdens de Stakeholdersmeeting ondertekenden Breda Marketing en het Hoteloverleg Breda een intentieverklaring om nauwer samen te werken. Samen gaan zij zich inzetten om toeristen te verleiden tot een meerdaags bezoek aan de stad in plaats van een dagtip.

Een andere samenwerking die tijdens deze bijeenkomst werd bekrachtigd, was die met de Stichting Ondernemersfonds Breda. De organisaties hebben onder meer afgesproken dat Breda Marketing de binnenstadsmarketing gaat ontwikkelen en uitvoeren.

 

Breda en de Baronie brengen het samen

Citymarketeers en coördinatoren van de VVV's en toeristische informatiepunten in De Baronie van Breda willen hun mooie aanbod beter zichtbaar maken voor inwoners en bezoekers. 
Dat hebben ze afgesproken tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Breda. Het initiatief daarvoor komt van Breda Marketing, de gemeente Breda en Landstad de Baronie. 

Trefwoorden: Smart Tourism Award, award

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...