Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in de wacht. 
De jury was onder de indruk van de manier waarop Breda, samen met ervaringsdeskundigen, werkt aan het wegnemen van barrières en drempels om de stad voor iedereen toegankelijk te maken. 

Erkenning

De titel is een erkenning voor alle initiatieven die gezamenlijk zijn ontplooid door gemeente, ondernemers, inwoners en andere partners. Een samenwerking die eerder al beloond werd met de titel Beste Binnenstad en de Access City Award. 
Directeur Hildegard Assies van Breda Marketing is blij dat Breda juist op dit thema heeft gewonnen. "We zeggen altijd dat Breda zo'n gastvrije stad is. Maar dit is de bevestiging dat Breda gastvrij is voor iedereen." 

De jury toetste de tien finalisten op duurzaamheid, toegankelijkheid, digitalisering, erfgoed en creativiteit. Gothenburg (Zweden) en Malaga (Spanje) wonnen de 'overall prijs' en mogen zich komend jaar Capital of Smart Tourism noemen.


Breda Marketing presenteert een duurzame koers

De Stakeholdersbijeenkomst van Breda Marketing (de nieuwe naam van de Bredase Citymarketingorganisatie) stond op 10 oktober vooral in het teken van de plannen en ambities voor 2020. 
Directeur Hildegard Assies nam de ruim honderddertig genodigden mee in de strategie van Breda Marketing en presenteerde de nieuwe naam, huisstijl, website en winkel.
Marketing manager Inger Harteman vertelde onder meer over de nieuwe campagne 'Kom en Ontdek'.  


Eerste stadsambassade van Nederland opent binnenkort in Breda

Voor de afsluitende borrel verplaatste het gezelschap zich van Podium Bloos naar Electron. Daar werden de eerste ontwerpen voor de allereerste stadsambassade van Nederland getoond. De winkel opent begin volgend jaar haar deuren aan de Grote Markt. Het wordt een multifunctionele ruimte waar de Bredase identiteit centraal staat.

 

Nauwere samenwerking Breda Marketing en partners

Tijdens de Stakeholdersmeeting ondertekenden Breda Marketing en het Hoteloverleg Breda een intentieverklaring om nauwer samen te werken. Samen gaan zij zich inzetten om toeristen te verleiden tot een meerdaags bezoek aan de stad in plaats van een dagtip.

Een andere samenwerking die tijdens deze bijeenkomst werd bekrachtigd, was die met de Stichting Ondernemersfonds Breda. De organisaties hebben onder meer afgesproken dat Breda Marketing de binnenstadsmarketing gaat ontwikkelen en uitvoeren.

 

Breda en de Baronie brengen het samen

Citymarketeers en coördinatoren van de VVV's en toeristische informatiepunten in De Baronie van Breda willen hun mooie aanbod beter zichtbaar maken voor inwoners en bezoekers. 
Dat hebben ze afgesproken tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Breda. Het initiatief daarvoor komt van Breda Marketing, de gemeente Breda en Landstad de Baronie. 

Trefwoorden: Smart Tourism Award, award

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.