Wat zijn de sleutels voor regionaal succes?
Eduard Pieter Oud: “Moeten regio’s het anders aanpakken?”
Regio’s concurreren keihard met elkaar op het binnenhalen van de beste bezoekers. Maar ook voor het bieden van de beste omgeving aan bedrijven en inwoners. Het anders aanpakken van leisure en toerisme zijn sleutels in het stimuleren van de regionale economie en het verbeteren van het vrijetijdslandschap. Eduard Pieter Oud is een van de key note sprekers bij Vakdag Zet je regio op de kaart op dinsdag 5 november. Eduard brengt al zijn ervaring mee op het podium en laat zien hoe je boven de andere regio’s uitstijgt.
De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing en nu mededirecteur bij bureau Respons heeft heel veel ervaring met regiomarketing en -ontwikkeling. Eduard over zijn presentatie om 10.30 op het hoofdpodium: "Grenzen vervagen en we veranderen van een wereld van landen naar een wereld van steden en regio’s. Daarmee neemt de concurrentie toe en moet je meer doen om een plek op de toeristische kaart te veroveren of te behouden. Maar wat is een regio? Zijn bestuurlijke grenzen een juiste afbakening of moeten we het anders aanpakken? Wat zijn sleutels voor regionaal succes?” Aan de hand van voorbeelden en eigen ervaringen probeert Eduard Pieter Oud zinvolle antwoorden te geven.
Praktische infoVakdag Zet je regio op de kaart 5 november 2019
Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme
|
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
28/01/25
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
|
28/01/25
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
|
27/01/25
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
|
24/01/25
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
|
24/01/25
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
|
23/01/25
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
|
21/01/25
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
|
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|