Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Op 31 oktober wordt de intentieverklaring tussen VVV Nederland en LOTM ondertekend in Rotterdam.
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen Kennisnetwerk Destinatie Nederland van VVV Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie.
Het Landelijk Overleg Tourism Management waar aan zes hogescholen zijn verbonden die onderwijs aanbieden voor toerisme en leisure, organiseren samen met Pleisureworld NRIT het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd. Kennisnetwerk Destinatie Nederland is het kennisnetwerk van VVV Nederland, bestaande uit zeventig destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland. Beide partijen zien een grote meerwaarde door kennis en netwerk te bundelen.
Onderwijs verbinden aan werkveld
Carmencita Boekhoudt, Voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland, Kennisnetwerk Destinatie Nederland ondertekenen de intentieverklaring.
Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland: "We zoeken graag de samenwerking op met deze zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management. Onder meer met Inholland Rotterdam hebben we al een lange relatie voor het delen van ervaringen en projecten in destinatieontwikkeling. De creatieve en mooie ideeën en projecten van studenten en onderwijsbegeleiding zijn meer dan welkom. Zo houden we elkaar scherp op destinatiemanagement.”
Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner TRENDCONGRES
In de voorbereiding van het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd is Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner geworden van dit jaarlijks succesvolle congres.
Wendy Sieger-Kintzen, Business Development Manager VVV: "Het TRENDCONGRES biedt ieder jaar inspiratie voor beleidsmakers, dmo’s en ondernemers om aan de slag te gaan met de jongste trends. Toerisme groeit jaar op jaar. Daarbij volgen de trends elkaar snel op. Het is aan de sector om de kansen te ontdekken en die te verzilveren. Door met dit congres samen te werken, bundelen we de krachten om de trends en kansen te zien en te realiseren. Door deze samenwerking wordt het Kennisnetwerk Destinatie Nederland verder versterkt.”
Het programma van TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd 2019 met 24 sprekers, Urban Safari tour naar voorbeeldprojecten en de zij-programmering van Marketing D-Day is te vinden op www.toerismecongres.nl