Geplaatst op: 22-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Op 31 oktober wordt de intentieverklaring tussen VVV Nederland en LOTM ondertekend in Rotterdam.
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen Kennisnetwerk Destinatie Nederland van VVV Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie.

Het Landelijk Overleg Tourism Management waar aan zes hogescholen zijn verbonden die onderwijs aanbieden voor toerisme en leisure, organiseren samen met Pleisureworld NRIT het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd. Kennisnetwerk Destinatie Nederland is het kennisnetwerk van VVV Nederland, bestaande uit zeventig destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland. Beide partijen zien een grote meerwaarde door kennis en netwerk te bundelen.

Onderwijs verbinden aan werkveld 

Carmencita Boekhoudt, Voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland, Kennisnetwerk Destinatie Nederland ondertekenen de intentieverklaring.

Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland: "We zoeken graag de samenwerking op met deze zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management. Onder meer met Inholland Rotterdam hebben we al een lange relatie voor het delen van ervaringen en projecten in destinatieontwikkeling. De creatieve en mooie ideeën en projecten van studenten en onderwijsbegeleiding zijn meer dan welkom. Zo houden we elkaar scherp op destinatiemanagement.”

Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner TRENDCONGRES

In de voorbereiding van het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd is Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner geworden van dit jaarlijks succesvolle congres.

Wendy Sieger-Kintzen, Business Development Manager VVV: "Het TRENDCONGRES biedt ieder jaar  inspiratie voor beleidsmakers, dmo’s en ondernemers om aan de slag te gaan met de jongste trends. Toerisme groeit jaar op jaar. Daarbij volgen de trends elkaar snel op. Het is aan de sector om de kansen te ontdekken en die te verzilveren. Door met dit congres samen te werken, bundelen we de krachten om de trends en kansen te zien en te realiseren. Door deze samenwerking wordt het Kennisnetwerk Destinatie Nederland verder versterkt.”

Het programma van TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd 2019 met 24 sprekers, Urban Safari tour naar voorbeeldprojecten en de zij-programmering van Marketing D-Day is te vinden op www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: VVV, onderwijs, partner, congres, netwerk, destinatie

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.