Geplaatst op: 29-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb
Luuc Elzinga co-founder en CEO van Tiqets. Foto: Tiqets.
Het is voor Nederland een ongekend hoog bedrag als durfinvestering in een toeristisch bedrijf. Tiqets haalde 100 miljoen dollar op bij een investeringsronde, waarvan het grootste deel wordt gedaan door Airbnb. Hoe groot het aandeel van Airbnb precies is, is niet door Tiqets bekend gemaakt.

Deze investeringsronde werd geleid door Airbnb en werd mede ondersteund door onder meer eerdere lead-investors HPE Growth Capital en Investion. Met deze Series C ronde heeft Tiqets ruim 100 miljoen dollar opgehaald om haar wereldwijde groei hard door te zetten.

Sinds de oprichting in 2014 is Tiqets uitgegroeid tot een van ‘s werelds grootste online platformen waar consumenten wereldwijd toegangskaarten voor musea en attracties kunnen kopen. Tiqets bereikt miljoenen consumenten uit meer dan 190 landen met de vele musea en attracties in meer dan 60 landen. 

Investeren in data gerichte aanpak

Met deze investeringsronde wil Tiqets de wereldwijde groei versnellen en de consument meer unieke culturele ervaringen bieden. Daarnaast zal Tiqets zich richten op het ontwikkelen van meer data gedreven technologische oplossingen voor musea en attracties om zo een breder publiek te bereiken, een betere bezoekerservaring te bieden en de omzet te laten stijgen.

De aanpak van cultuur blijft een grote pijler in de strategie, is te zien in de commentaren op de investeringsronde.

Philippe Magid, Airbnb Art and Culture Director: "Tijdens een reis willen mensen graag nieuwe en unieke plekken ontdekken. Wij zijn onder de indruk hoe het team van Tiqets continue blijft innoveren op het gebied van technologie. Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven.”

Luuc Elzinga, Co-Founder and CEO van Tiqets: "Tiqets werd gelanceerd met de missie om cultuur voor iedereen meer toegankelijk te maken en de verborgen schatten van de wereld te ontdekken. Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons kan bieden om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden.” 

Tiqets is in 2014 opgericht in Amsterdam en heeft vandaag de dag meer dan 200 man personeel. Tiqets opereert wereldwijd en  heeft kantoren in Amsterdam (HQ), Seattle, Las Vegas ,Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Vienna, Bangkok, Tokio en Osaka.


Link: www.tiqets.com
Topics:Leisure
Trefwoorden: invetering, durfkapitaal, Airbnb, cultuur, attractie, leisure, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...