Geplaatst op: 29-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb
Luuc Elzinga co-founder en CEO van Tiqets. Foto: Tiqets.
Het is voor Nederland een ongekend hoog bedrag als durfinvestering in een toeristisch bedrijf. Tiqets haalde 100 miljoen dollar op bij een investeringsronde, waarvan het grootste deel wordt gedaan door Airbnb. Hoe groot het aandeel van Airbnb precies is, is niet door Tiqets bekend gemaakt.

Deze investeringsronde werd geleid door Airbnb en werd mede ondersteund door onder meer eerdere lead-investors HPE Growth Capital en Investion. Met deze Series C ronde heeft Tiqets ruim 100 miljoen dollar opgehaald om haar wereldwijde groei hard door te zetten.

Sinds de oprichting in 2014 is Tiqets uitgegroeid tot een van ‘s werelds grootste online platformen waar consumenten wereldwijd toegangskaarten voor musea en attracties kunnen kopen. Tiqets bereikt miljoenen consumenten uit meer dan 190 landen met de vele musea en attracties in meer dan 60 landen. 

Investeren in data gerichte aanpak

Met deze investeringsronde wil Tiqets de wereldwijde groei versnellen en de consument meer unieke culturele ervaringen bieden. Daarnaast zal Tiqets zich richten op het ontwikkelen van meer data gedreven technologische oplossingen voor musea en attracties om zo een breder publiek te bereiken, een betere bezoekerservaring te bieden en de omzet te laten stijgen.

De aanpak van cultuur blijft een grote pijler in de strategie, is te zien in de commentaren op de investeringsronde.

Philippe Magid, Airbnb Art and Culture Director: "Tijdens een reis willen mensen graag nieuwe en unieke plekken ontdekken. Wij zijn onder de indruk hoe het team van Tiqets continue blijft innoveren op het gebied van technologie. Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven.”

Luuc Elzinga, Co-Founder and CEO van Tiqets: "Tiqets werd gelanceerd met de missie om cultuur voor iedereen meer toegankelijk te maken en de verborgen schatten van de wereld te ontdekken. Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons kan bieden om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden.” 

Tiqets is in 2014 opgericht in Amsterdam en heeft vandaag de dag meer dan 200 man personeel. Tiqets opereert wereldwijd en  heeft kantoren in Amsterdam (HQ), Seattle, Las Vegas ,Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Vienna, Bangkok, Tokio en Osaka.


Link: www.tiqets.com
Topics:Leisure
Trefwoorden: invetering, durfkapitaal, Airbnb, cultuur, attractie, leisure, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.