Geplaatst op: 29-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb

Tiqets haalt tientallen miljoenen op bij Airbnb
Luuc Elzinga co-founder en CEO van Tiqets. Foto: Tiqets.
Het is voor Nederland een ongekend hoog bedrag als durfinvestering in een toeristisch bedrijf. Tiqets haalde 100 miljoen dollar op bij een investeringsronde, waarvan het grootste deel wordt gedaan door Airbnb. Hoe groot het aandeel van Airbnb precies is, is niet door Tiqets bekend gemaakt.

Deze investeringsronde werd geleid door Airbnb en werd mede ondersteund door onder meer eerdere lead-investors HPE Growth Capital en Investion. Met deze Series C ronde heeft Tiqets ruim 100 miljoen dollar opgehaald om haar wereldwijde groei hard door te zetten.

Sinds de oprichting in 2014 is Tiqets uitgegroeid tot een van ‘s werelds grootste online platformen waar consumenten wereldwijd toegangskaarten voor musea en attracties kunnen kopen. Tiqets bereikt miljoenen consumenten uit meer dan 190 landen met de vele musea en attracties in meer dan 60 landen. 

Investeren in data gerichte aanpak

Met deze investeringsronde wil Tiqets de wereldwijde groei versnellen en de consument meer unieke culturele ervaringen bieden. Daarnaast zal Tiqets zich richten op het ontwikkelen van meer data gedreven technologische oplossingen voor musea en attracties om zo een breder publiek te bereiken, een betere bezoekerservaring te bieden en de omzet te laten stijgen.

De aanpak van cultuur blijft een grote pijler in de strategie, is te zien in de commentaren op de investeringsronde.

Philippe Magid, Airbnb Art and Culture Director: "Tijdens een reis willen mensen graag nieuwe en unieke plekken ontdekken. Wij zijn onder de indruk hoe het team van Tiqets continue blijft innoveren op het gebied van technologie. Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven.”

Luuc Elzinga, Co-Founder and CEO van Tiqets: "Tiqets werd gelanceerd met de missie om cultuur voor iedereen meer toegankelijk te maken en de verborgen schatten van de wereld te ontdekken. Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons kan bieden om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden.” 

Tiqets is in 2014 opgericht in Amsterdam en heeft vandaag de dag meer dan 200 man personeel. Tiqets opereert wereldwijd en  heeft kantoren in Amsterdam (HQ), Seattle, Las Vegas ,Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Vienna, Bangkok, Tokio en Osaka.


Link: www.tiqets.com
Topics:Leisure
Trefwoorden: invetering, durfkapitaal, Airbnb, cultuur, attractie, leisure, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producenten- en Glampingplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...