Geplaatst op: 30-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners

Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners

Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sinds september 2018 al werkzaam als manager International Trade & Investment bij Rotterdam Partners.


Wilbert Lek (49) beschikt over ruime (internationale) ervaring op het gebied van marketing en sales. Zo stond hij aan de basis van het in 2017 van start gegane NL International Business (opgezet vanuit VNO-NCW en MKB Nederland), als onderdeel van de initiatieven om de publiek-private samenwerking op het gebied van internationale handelsbevordering te versterken. Daarvoor was hij meerdere jaren werkzaam in China en Thailand. In China was hij General Manager van Bank of Beijing. Lek begon zijn carrière bij ING en was onder andere Head of Marketing (SME en Business Banking) bij ING Nederland. Hij studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.


Jacob van der Goot, voorzitter van de Raad van Toezicht: "Wij zijn verheugd Wilbert Lek te kunnen benoemen als algemeen directeur van Rotterdam Partners. Het afgelopen jaar heeft Wilbert zich al een echte ‘Partner’ getoond als manager International Trade & Investment - hij kan ‘in de looppas’ beginnen. Rotterdam Partners kan een onrustige periode afsluiten - die de organisatie overigens glansrijk heeft doorstaan, onder andere met het helpen binnenhalen van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam.

Lek volgt Jeroen Kuyper op die in mei afscheid nam als directeur. De afgelopen maanden was Lek samen met Renske Satijn als interim directeur al verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Rotterdam Partners.

Link: https://rotterdampartners.nl/
Trefwoorden: Nieuwe algemeen directeur, Rotterdam

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...