Geplaatst op: 31-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek

Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek
Evenals voorgaande jaren werkt Booking.com dit jaar samen met Web Summit om het bewustzijn te vergroten voor meer diversiteit in de techsector. Met de samenwerking zet het bedrijf vrouwelijke technologen in de spotlights. Booking.com verzorgt tijdens Web Summit (4 t/m 7 november 2019) verschillende initiatieven in de Altice Arena in Lissabon.  

Booking.com keert terug als de exclusieve host van de Women in Tech Lounge. De Lounge dient als interactieve, inspirerende plek voor vrouwen van over de hele wereld om elkaar te ontmoeten, te netwerken en ideeën uit te wisselen. Uit een wereldwijd onderzoek van Booking.com in 2018 blijkt dat bijna de helft van de vrouwen in tech (46%), evenals vrouwelijke studenten die een carrière in tech overwegen, vindt dat de mogelijkheid om ervaringen te delen met andere vrouwen van groot belang is voor meer diversiteit in de branche.

Vorig jaar trok de Women in Tech Lounge ruim 3000 bezoekers in vier dagen. Daarnaast verzorgt Booking.com tijdens Web Summit opnieuw het populaire mentorprogramma voor vrouwelijke technologen. Onder de mentoren zijn Booking.com-bestuursvoorzitter Gillian Tans, senior tech-medewerkers van Booking.com en andere inspirerende zakenvrouwen uit de techsector.
Trefwoorden: boeking, booking, techniek, vrouwen, diversiteit

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.