Geplaatst op: 06-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan

Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan
De bekendste regiomarketingslogan van Nederland ‘Er gaat niets boven Groningen’, bestaat dertig jaar. Tijd voor Marketing Groningen om daar bij stil te staan en te gaan vertellen waarom er nog steeds niets boven Groningen gaat en vooral hoe dat doorverteld kan worden. 
 
Marketing Groningen heeft met meer dan 200 Groningers het afgelopen jaar een nieuw narratief voor Groningen ontwikkeld. Een verhaal dat de identiteit, aspiraties en bijzondere combinatiekracht van stad en ommeland benadrukt. Een verhaal om met één stem en met één gezicht samen uit te dragen. Op deze manier kan worden gebouwd aan een sterke en positieve reputatie voor Groningen, waarmee we de gewenste bedrijven, investeerders, congressen, bezoekers en talent kunnen aantrekken.
 
Een nieuwe huisstijl op basis van de Groningse identiteit
Het verhaal van Groningen is met Groningse makers vertaald naar een huisstijl met echt Groningse elementen. Zoals een handgemaakt lettertype Gronika, een eigen kleurenpalet op basis van de historie, het landschap en iconische gebouwen en nieuwe logo’s. Ook is er een rechtenvrije beeldbank waarmee Groningen de stem en het gezicht krijgt die het verdient. Het resultaat is een krachtige, echt Groningse huisstijl die Groningen laat stralen, voor iedereen die iets wil vertellen over Groningen.

Wat gaan we ervan zien?
Vanaf vandaag kun je het nieuwe merk Groningen overal tegenkomen: onder andere in de vernieuwde VVV die eind november als Groningen Store wordt geopend in het Forum Groningen, in de nieuwe campagne die in januari start en bedoeld is om de trots van de Groningers aan te wakkeren, in het gastvrijheidsprogramma rondom de bereikbaarheid in Groningen, in de viering van 75 jaar Vrijheid en in ons nieuwe online toeristisch platform visitgroningen.nl. Daarnaast zijn er al tientallen partijen bezig om het merk beter beleefbaar te maken zoals Founded in Groningen, Schoenenzaken, The Smooth Brothers, The Student Hotel en Hooghoudt. Ook gebruiken partijen als Groningen Conventions het nieuwe merk als startpunt voor het aantrekken van nieuwe congressen die de merkbeleving van Groningen versterken.



Groningen als dé plek voor groei en transformatie
Marketing Groningen voert de regie over de beeldvorming, de merkbeleving en de marktbewerking van stad en ommeland vanuit dat gezamenlijke merkverhaal. Groningen wordt gepositioneerd als dé plek voor groei en transformatie. De economie en de samenleving van morgen beginnen in Groningen. Hier kun je jezelf als toerist of bezoeker opladen en opnieuw uitvinden. Hier kun je als ondernemer volop pionieren met de vraagstukken van de 21e eeuw. Hier kun je als ambitieuze student of wetenschapper de wereld veranderen. Dat alles maakt Groningen een stad en provincie waar wij Groningers apetrots op mogen zijn.
Topics:Marketing
Trefwoorden: provincies, dmi's, vvv's, merken, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Start Bouw Ngyuwe bij ZooParc Overloon
ZooParc Overloon is begonnen met de bouw van Ngyuwe, het grootste expeditiegebied in de geschiedenis van het park. Ngyuwe neemt bezoekers mee naar het hart van tropisch Afrika.