Geplaatst op: 11-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Herontwikkeling oudste deel Eindhoven afgerond

Herontwikkeling oudste deel Eindhoven afgerond
Foto: DOMUSDELA
De herontwikkeling van De Paterskerk, het voormalige Augustinianum en de Studentenkapel in het hart van Eindhoven is afgerond. Maar liefst zeven jaar kostte het om dit oudste stukje Eindhoven weer voor iedereen toegankelijk te maken. Met het aanlichten van De Paterskerk is DOMUSDELA in gebruik genomen.

DOMUSDELA staat voor ‘huis door DELA’. Het is een verwijzing naar eigenaar coöperatie DELA, die het klooster Mariënhage met alle bijbehorende gebouwen eind 2017 overnam van de Orde van de Augustijnen. Samen met de paters, de gemeente Eindhoven en de provincie Noord-Brabant wist de in Eindhoven gevestigde uitvaartverzekeraar en -verzorger de herontwikkeling te realiseren. Het klooster zelf valt buiten deze fase van de herontwikkeling en zal in een later stadium aan de beurt komen.

DOMUSDELA bestaat uit verschillende onderdelen. Via De Knoop, een nieuwe hoofdentree aan de Kanaalstraat kan de bezoeker naar de ceremoniehuizen De Kapel en De Paterskerk, Brasserie Rita, Boutique Hotel Mariënhage, de vergaderzalen, het binnenplein en de tuinen die allemaal deel uitmaken van het geheel. Samen vormen zij DOMUSDELA dat wordt gerund door DELA, LBG Hotels, Hutten en het Muziekgebouw Eindhoven.

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: erfgoed, centrum, Eindhoven, citymarketing, leisure

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.