Geplaatst op: 13-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Veranderingen in winterzonbestemmingen

Faillissement Thomas Cook heeft invloed

Veranderingen in winterzonbestemmingen
Barcelona.
Egypte is dit jaar wederom in populariteit gestegen ten opzichte van vorig jaar als het gaat om reizen naar de winterzon. Dit blijkt uit recent onderzoek van dé VakantieDiscounter. Waar vorig jaar nog 18% van de winterzonreizigers naar Egypte ging, is dat dit jaar 22%. Het land pakt daarmee een tweede plaats in de top 10 populaire winterzonbestemmingen, na Spanje (39%).

Kaapverdië, dat vorig jaar nog op de derde plaats in de top 10 staat, is naar de 9e plaats gekelderd. "Die daling kan onder meer te maken hebben met het faillissement van Thomas Cook”, aldus Laura Vlaanderen van dé VakantieDiscounter. "Zij boden veel betaalbare reizen aan naar de Kaapverdische eilanden. Omdat zij nu wegvallen, is dit een duurdere bestemming geworden. Egypte is dan voor velen wellicht een goedkoper alternatief.” 

Dubai steeds populairder

Opvallende stijger in de top 10 is Dubai; dat land stond vorig jaar nog op de 9e plek in de ranglijst, maar is inmiddels naar de 5e plek gestegen in de lijst van populairste winterzonbestemmingen. Onderaan de lijst bungelt Indonesië met 1% van de reizigers. "Als we naar dat land kijken, gaat het vooral om Bali waar in de winter de vakantie wordt doorgebracht”, aldus Vlaanderen.

Populaire bestemmingen winterzon

  2018 2019 
1. Spanje (40%) Spanje (39%) 
2. Egypte (18%) Egypte (22%) 
3. Kaapverdië (7%) Portugal (7%)
4. Portugal (6%) Curaçao (5%) 
5. Curaçao (4%) Dubai (4%) 
6. Turkije (3%) Turkije (4%) 
7. Gambia (3%) Gambia (3%) 
8. Marokko (3%) Marokko (2%) 
9. Dubai (2%) Kaapverdië (2%) 
10. Indonesië (2%) Indonesië (1%) 
Trefwoorden: winterzon, bestemming, touroperator, vliegen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.