Geplaatst op: 21-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden

Natuurmonumenten zoekt partner voor veerdienst Marker Wadden
Natuurmonumenten zoekt een partner voor de exploitatie van een veerdienst van en naar Marker Wadden. Daarbij gaat het niet alleen om de transportvraag maar nadrukkelijk ook om het verzorgen van een belevenis op weg naar de nieuwste Nederlandse eilanden. 

In dit artikel vertellen we meer over de veerverbinding Marker Wadden, Marker Wadden, Natuurmonumenten, de partner die Natuurmonumenten zoekt en het proces Partnerselectie.

Wat verwacht Natuurmonumenten van de veerverbinding?
Om het haveneiland van het nieuwe natuurgebied Marker Wadden optimaal toegankelijk te maken wil Natuurmonumenten een robuuste, professionele en toekomstbestendige veerverbinding tussen Bataviahaven in Lelystad en de haven van Marker Wadden realiseren. Doelstelling is om minimaal 40.000 bezoekers per jaar met deze veerdienst te vervoeren. Om invulling te geven aan de bezoekersbeleving zoekt Natuurmonumenten een partner die zowel de vervoersvraag optimaal invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van Marker Wadden.



Wat is de Marker Wadden?
Marker Wadden is een initiatief van Natuurmonumenten, met als doel de natuur van het Markermeer te herstellen. Het haveneiland van Marker Wadden is open voor publiek. De haven is bereikbaar voor pleziervaart en er zijn charterschepen die dagtochten naar Marker Wadden aanbieden. Er komt een goede ontvangstlocatie zodat met de nieuwe veerdienst meer bezoekers kunnen genieten van de natuur en dit nieuwe stukje Nederland. Daarbij is de ambitie van Natuurmonumenten om een bezoek aan de Marker Wadden in de top van de meest bijzondere uitjes in Nederland te laten behoren.

Meer dan een transportvraag
De overtocht naar Marker Wadden is een essentieel onderdeel van de beleving. De bezoeker beleeft het gevoel van lucht, ruimte en natuur op het Markermeer. Natuurmonumenten wil dus meer dan een transportvraag invullen; een fantastische beleving aanbieden met een partner die de waarden van Natuurmonumenten onderschrijft. Natuurmonumenten zoekt een partner voor de meerjarige exploitatie (10-25 jaar) van een veerdienst die zowel de vervoersvraag invult als een onvergetelijke belevenis organiseert voor de bezoeker van de Marker Wadden. 

Proces van partnerselectie
Geïnteresseerde partijen vinden meer informatie over de veerdienst en de Marker Wadden op www.natuurmonumenten.nl/partnerselectieveerdienst. Zij dienen hun interesse om deel te nemen aan de procedure om te komen tot een partner die de veerdienst gaat exploiteren, kenbaar te maken voor 16 december 2019. Dit doen partijen door het invullen van het ‘formulier 1e selectie Veerdienst Marker Wadden’ welke kan worden gedownload op de website. Daar staan ook de voorwaarden. 
 
Link: https://www.natuurmonumenten.nl/flevoland/partnerselectie-veerdienst
Trefwoorden: natuur, natuurbeleving, dagrecreatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...